افزایش جدی دمای کشور و ضرورت کاهش مصرف آب

اقتصاد ایران: سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به افزایش جدی دما در پهنه کشور و افزایش مصرف آب ناشی از آن، به ضرورت کاهش مصرف تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور با تشریح شرایط دمایی کشور در هفته‌های اخیر و اشاره به افزایش دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد در برخی استان‌ها نسبت به سال‌های گذشته، از تأثیرپذیری جدی مصرف آب از این شرایط یاد کرد و به رشد مضاعف مصرف آب به‌دلیل رشد جدی دماهای حداقل روزانه در هفته‌های اخیر اشاره کرد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه افزایش مصرف آب با افزایش دماهای حداقل روزانه ارتباط مستقیم دارد، گفت: با افزایش دمای حداقل، ساعات روشن ماندن کولرها افزایش می‌یابد و بعضاً تا ۶۰۰ لیتر بر روز توسط کولرهای خانگی آب مصرف می‌شود که معادل مصرف یک خانواده است.

سخنگوی صنعت آب در ادامه به برنامه‌ریزی دقیق مدیریت مصرف آب توسط وزارت نیرو و رصد و پایش مداوم اهداف برنامه اشاره و عنوان کرد: علیرغم افزایش جدی دما در تابستان حاضر، با کنترل مصارف طبق برنامه، در شرایطی که ورودی سدها نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است، حجم مخازن بالغ بر ۱۰ درصد رشد را تجربه می‌کند.

وی موجودی مخازن سدهای کشور را در تاریخ ۱۳ مردادماه ۱۴۰۳ با ۵۶ درصد پرشدگی، معادل ۲۹.۵۰ میلیارد مترمکعب خواند و تصریح کرد: در سال گذشته و در تاریخ مشابه، میزان ذخایر آب در مخازن سدهای کشور ۲۶.۷۹ میلیارد مترمکعب بوده است.

قاسم‌زاده افزود: در شرایط کنونی، مدیریت مصرف آب در سطح جامعه امری اجتناب‌ناپذیر است و از این طریق اهداف برنامه‌های مدیریت مصرف آب در سطح حوضه‌های آبریز کشور قابل تحقق خواهد بود.

سخنگوی صنعت آب کشور تأکید کرد: از مردم عزیز خواستاریم که مصرف بهینه آب و عدم انجام فعالیت‌های آب‌بر در ساعات گرم را رعایت کنند تا بتوانیم عبور مطمئنی از تنش آبی تابستان داشته باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ