ورود خودروسازان به صنعت لباس و آیتم های نامربوط به خودرو

اقتصاد ایران: عصر خودرو- خودروسازان اغلب به تولید پوشاک روی می‌آورند تا از وفاداری به برند خود بهره‌مند شوند و همکاری اخیر لامبورگینی با برند اورلبار براون نمونه بارزی از این موضوع است. این همکاری منجر به ایجاد یک مجموعه لوکس از لباس‌ های ساحلی شده است که شامل شلوارک‌ های شنا، پیراهن‌ های تفریحی، شلوار، پولوشرت، تی‌شرت و حوله می‌شود. این حوله دارای برندینگ بزرگ لامبورگینی با حروف برجسته است و با قیمت ۱۹۰ دلار، ارزان‌ترین آیتم در این مجموعه محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، جالب اینجاست که در حالی که این مجموعه از طراحی‌ های نمادین لامبورگینی الهام گرفته است، دارای برندینگ حداقلی است و بیشتر بر روی الگو های ظریف مانند الگوهای شش‌ ضلعی که در اگزوز ها و دریچه‌ های لامبورگینی دیده می‌شود، تمرکز دارد.

برای قضاوت منصفانه باید گفت که قیمت‌ ها فقط به خاطر وجود لوگوی لامبورگینی روی لباس نیست. کمپانی اورلبار براون یک خط تولید پوشاک گسترده دارد که برای مشتریان ثروتمند هدف‌ گذاری شده است و احتمالاً به همین دلیل این دو شرکت با هم همکاری کرده‌اند. این همکاری جدید تا سال 2026 ادامه خواهد داشت و قبل از پایان آن چندین خط تولید پوشاک جدید ارائه خواهد شد. اما اگر قیمت‌ها برای شما زیاد است، هنوز هم می‌توانید یک پولوشرت جذاب Lamborghini Squadra Corse را با قیمت 63 دلار بخرید.

این ماجرا که خودروسازان با برند های مختلف همکاری و آیتم های مختلف را تولید کنند چیز جدیدی نیست اما مسئله اینجاست که آیتم هایی که لوگوی یک برند خودروسازی روی آنهاست قیمت بسیار بیشتری نسبت به همان آیتم اما بدون لوگو در بازار دارند. این ماجرا باعث بحث های زیادی در مجلات و برنامه های تلویزیونی مختص ماشین شده است. برای مثال در قسمت دوم فصل ششم برنامه Top Gear بریتانیا که در ماه می سال 2005 پخش شد، 3 مجری برنامه در استودیو پیپ های برند پورشه را که با تنباکو پُر شده بودند روشن کرده در حین مصرف، به این مسئله که خودروسازان چرا باید به همچین چیز های ورود کنند انتقاد کردند. این برنامه مورد انتقاد شدید مخاطبان قرار گرفت که مجری های برنامه چرا باید در استودیو تنباکو مصرف کنند، ولی این 3 مجری از این حرکت خود دفاع کرده و در برنامه های بعدی دوباره آیتم هایی با برند ماشینی را مسخره کردند.

 

باید گفت این مسئله که خودروسازان بزرگ دنیا برای سود بیشتر دست به چنین کار هایی میزنند جای بحث دارد. شما حاضرید برای یک آیتم ساده مثل لباس یا خودکار و یا چیز های دیگر قیمت چند برابری پرداخت کنید فقط چون لوگوی برند خودروساز مورد علاقه شما روی آن است؟ انتخاب با شماست.‌

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ