تخلیه و بارگیری ۳.۵ میلیون تُن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان

اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از سه میلیون و ۹۰۱ تُن انواع کالای نفتی و غیر نفتی طی چهار ماهه سال ۱۴۰۳ در بنادر غرب هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سالاری با ارائه گزارشی از عملکرد چهار ماهه تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در مجموع سه میلیون و ۹۰۱ هزار و ۲ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب تخلیه و بارگیری شده که یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۲۹۵ تُن به جابجایی فرآورده‌های نفتی و یک میلیون و ۹۱۵ هزار و ۷۰۷ تن به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است.

وی در ادامه از افزایش ۱۴ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب و ترانزیت بیش از ۷۲ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه و عراق خبر داد.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان؛ در دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده به ۱۶۹ هزار و ۵۶۶ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

سالاری در این رابطه به جابه‌جایی ۷۲ هزار و ۳۳۸ دستگاه خودروی ترانزیتی با افزایش ۱۵ درصدی اشاره کرد و افزود: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۹۵۴ فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط ۱۲ هزار و ۵۶ کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری و حمل شدند.

وی همچنین از صادرات نزدیک به ۲ میلیون تن کالاهای نفتی و غیر نفتی از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال در بنادر غرب استان خبر داد و گفت: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده، ۹۰۸ هزار و ۱۸۹ تن مربوط به صادرات غیر نفتی و یک میلیون و ۲۲ هزار و ۹۹۶ تن با افزایش سه درصدی به صادرات نفتی اختصاص دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان توضیح داد: از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۴۸ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با ۲ درصد افزایش به صورت رویه کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان جابه‌جا شد.

سالاری اضافه کرد: از این میزان بنادر غرب با کاپوتاژ ۸۹۲ هزار و ۶۹۱ تُن فرآورده‌های نفتی با افزایش ۲۰ درصدی و کاپوتاژ ۵۷۹ هزار و ۳۵۷ تُن فرآورده‌های غیرنفتی روزهای پررونقی را در این بخش از عملیات تجربه کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ