ریابکوف: افزایش تنش در عرصه هسته‌ای قابل برگشت است

اقتصاد ایران: معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که "ساعت روز قیامت" که نماد میزان تهدیدات هسته‌ای در جهان است، نشان‌دهنده «دو دقیقه به نیمه‌شب» است، اما این به معنای غیرقابل بازگشت بودن فرآیند تشدید اوضاع نیست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، شب گذشته در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی این کشور، ابراز عقیده کرد که "ساعت روز قیامت" که نماد میزان تنش در جهان به دلیل تهدید بروز یک جنگ هسته‌ای است، نشان‌دهنده «دو دقیقه به نیمه‌شب» است، اما این به معنای غیرقابل بازگشت بودن فرآیند تشدید وخامت اوضاع کنونی نیست. 

او گفت: «روند اوضاع بدین گونه است که "ساعت روز قیامت" اکنون چیزی نزدیک به دو دقیقه به نیمه‌شب را نشان می‌دهد، البته این به معنای غیرقابل بازگشت بودن حرکت عقربه‌ها و به صدا درآمدن زنگ فرا رسیدن روز قیامت نیست و هنوز می‌توان از این واقعه جلوگیری کرد».

ریابکوف تأکید کرد که همه کشورها باید با مسئولیت پذیری تمام با وضعیت کنونی برخورد کنند.

علاوه بر این،  او موضع روسیه در مورد حل و فصل بحران اوکراین را توضیح داد و گفت که مسکو تسلیم خواسته‌های آمریکا نخواهد شد، اگر آنها همچنان اصرار داشته باشند چیزی که تنها به نفع خودشان است را بر روسیه تحمیل کنند. این دیپلمات تاکید کرد که توافق بر سر صلح فقط می‌تواند به صورت متقابل و مساوی صورت بگیرد.

استقرار موشک‌های آمریکایی در آلمان عاملی برای بازدارندگی علیه روسیه است

در گزارش دیگری آمده است، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، در مقاله‌ای برای روزنامه "بیلد" مدعی شد که موشک‌های آمریکایی که قرار است از سال 2026 در آلمان مستقر شوند، این کشور را در برابر تهدیدات احتمالی از سوی روسیه محافظت خواهند کرد.  او نوشت: «آنچه اکنون ما را محافظت می‌کند، سرمایه‌گذاری در عرصه امنیت و تقویت توان نظامی ماست - چه در سطح اتحادیه اروپا و ناتو و چه در آلمان. این مسئله شامل تصمیم گیری به منظور استقرار سیستم‌های تسلیحاتی بزرگ آمریکایی در کشور ما نیز می‌شود».

وزیر خارجه مدعی شد که برلین به یک عامل بازدارنده قابل اعتماد نیاز دارد تا روسیه جرأت حمله به این کشور را نداشته باشد. او افزود که شکل‌گیری سیاست خارجی مدرن به معنای این است که کشورهای اروپایی تنها با اتکا به امید نمی‌توانند از خود در برابر روسیه محافظت کرد. بربوک نتیجه‌گیری کرد: «در حال حاضر آنچه ما را محافظت می‌کند، ادامه حمایت نظامی از اوکراین است».

پنتاگون در اوایل ماه جولای اعلام کرد که واشنگتن از سال 2026 به استقرار سلاح‌های دوربرد در خاک آلمان خواهد پرداخت. صحبت بر سر استقرار سیستم‌های پدافند هوایی SM-6، موشک‌های کروز تاماهاوک و تسلیحات مافوق صوت است. اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، تأکید کرد که استقرار تسلیحات آمریکایی در این کشور منجر به تشدید تنش با روسیه نخواهد شد.

کشورهای غربی بعد از ناامید شدن درباره توانایی ارتش اوکراین برای پیروزی نظامی بر روسیه، به‌طور منظم با هشدار درباره احتمال حمله از جانب مسکو، هیستری پوچی را در ذهن شهروندان اروپایی شعله‌ور می‌کند. در ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که کشورش قصد جنگ با ناتو را ندارد و چنین نگرانی‌هایی را بی‌اساس دانست. او یادآور شد که این ناتو است که به مرزهای فدراسیون روسیه نزدیک شده، در حالی که روسیه به سمت مرزهای کشورهای این بلوک حرکت نکرده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ