مدیریت صید در گیلان بر مبنای شرایط مسوولانه پیگیری می‌شود

اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل شیلات گیلان گفت: مدیریت صید در گیلان بر مبنای شرایط مسوولانه پیگیری می‌شود.

کوروش خلیلی در حاشیه نشست ۲ روزه با هیأت صید و صیادی سازمان شیلات ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مدیریت صید در گیلان بر مبنای شرایط صید مسوولانه هدف گذاری و پیگیری می‌شود، اظهار کرد: شرایط برای چرخش اقتصاد پره های صیادی در نوار ساحلی گیلان با مدیریت صید پایدار مهیا می‌شود.

وی افزود: کمیته مدیریت صید کشور در هفته آتی در تهران تشکیل شده و در این کمیته برای فصل صید تصمیم گیری می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اهمیت زمان بندی فصل صید در استان‌های ساحلی بیان کرد: زمان بندی کارشناس محور فصل صید در گیلان مورد توجه است.

خلیلی با اشاره به شرایط اقلیمی و آب و هوایی گیلان اضافه کرد: مدیریت صید و صیادی در گیلان بر مبنای لزوم رعایت صید مسوولانه شرکت‌های صیادی پره پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد حوزه دریا افزود: در حال حاضر سهم اقتصاد دریا محور ۲۰ درصد از کل تولیدات شیلاتی استان را است، که با هدف گذاری توسعه‌ای این میزان باید به سمت ۵۰ درصد برسد.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه بیشترین سهم فعلی شیلات در اقتصاد دریا محور از صیادی است که باید آبزی پروری دریا محور را در آن توسعه دهیم، گفت: برنامه شیلات گیلان رسیدن به شاخص برابری تولیدات دریا محور شیلاتی در صیادی و آبزی پروری دریایی است.

به گفته خلیلی، توسعه صیادی در دریا با توجه به شرایط دریای کاسپین و مدیریت صید پایدار قطعاً با رشد کمتری امکان دارد لذا با وجود مزیت آب دریا بهترین گزینه توسعه آبزی پروری ساحلی و آب کم عمق دریایی است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های صیادی گیلان با توجه به عرصه فعالیت خود نقش فعال در سواحل می‌توانند در آبزی پروری دریا محور در کنار فعالیت صیادی گام بردارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ