پایان فاز اصلی واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور از پایان موفقیت‌آمیز فاز اصلی واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا اسدی، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: فاز اصلی واکسیناسیون علیه بیماری نشخوار کنندگان کوچک که از ابتدای فروردین تا پایان تیر ماه سال جاری به طور سراسری در کل کشور به مرحله اجرا گذاشته شده بود، با موفقیت و رسیدن به اهداف مورد نظر سازمان دامپزشکی به پایان رسید.

وی گفت: در فاز اصلی برنامه ملی مورد نظر بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده و به جهت ایجاد سیستم ایمنی قابل اطمینان و یکپارچه، بالغ بر ۹۵ درصد جمعیت دام سبک مورد انتظار شامل ۶۴ میلیون رأس گوسفند و بز توسط اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی افزود: در مناطقی که به دلایل مختلف از جمله مناطق دورافتاده و سخت گذر که در فاز اصلی در آنها واکسیناسیون انجام نشده باشد، در فاز لکه‌گیری که بلافاصله بعد از فاز اصلی آغاز می‌شود پیش‌بینی لازم جهت پوشش واکسیناسیون دام‌های مناطق مورد نظر نیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار واکسیناسیون که توسط اکیپ‌های مایه‌کوب بخش دولتی یا واکسیناتورهای بخش خصوصی در قالب خرید خدمت با مراجعه به تمام واحدهای روستایی، عشایری و صنعتی دام سبک انجام می‌شود موضوعات دیگری از جمله آموزش و ترویج، برقراری سیستم مراقبت و بررسی کانون‌های احتمالی نیز در دستور کار برنامه ملی واکسیناسیون بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک قرار دارد.

اسدی گفت: با انجام مایه‌کوبی مؤثر و سراسری، برقراری سیستم مراقبت، رصد و پایش و رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای و امنیت زیستی توسط دامداری‌ها و کاهش عوامل مخاطره‌آمیز در مناطق پرخطر شاهد کنترل کامل بیماری در کشور خواهیم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ