حاج‌کناری:خوب است امامی ویزدانی دوراول به آمریکایی‌ها بخورند

اقتصاد ایران: دارنده دو نشان طلا و نقره کشتی جهان معتقد است برای یونس امامی و حسن یزدانی بهتر است که در دور اول با حریفان آمریکایی خود رودررو شوند و این شانس بردشان را مقابل کایل دِیک و آرون بروکس افزایش می‌دهد.

- اخبار ورزشی -

عباس حاج‌کناری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره آزادکاران اعزامی به مسابقات المپیک گفت: برای همه بچه‌ها و کادرفنی آرزوی موفقیت دارم، به هرحال المپیک است و کار سخت خواهد بود. همه برای مدال می‌آیند، اما بچه‌های ما هم شانس خوبی برای کسب مدال دارند و به این تیم امیدواریم.

وی درباره رحمان عموزاد که یکی از شانس‌های کسب مدال تیم کشتی آزاد ایران محسوب می‌شود، عنوان کرد: رحمان با اینکه قرعه سختی دارد، اما می‌توان به مدال او امید داشت. درهرصورت 65 کیلوگرم وزن پرترافیکی است و با هر قرعه‌ای او با چند کشتی‌گیر خوب برخورد می‌کرد چون همه در این وزن مدعی هستند. من این را برای رحمان خوب می‌دانم که از همان کشتی اول باید حواس جمع باشد و بردهای مرحله مقدماتی به او خودباوری کسب نشان طلا را می‌دهد. او با یک سبک نمی‌تواند مقابل همه رقبایش کشتی بگیرد و باید برای هر مبارزه، پلن خاص خودش را داشته باشد. مثلا در کشتی با اوچیر مغولی باید جفت شدن را کمتر کند و با او نزدیک کشتی نگیرد، اوچیر در استراحت‌هایش دست زیر کتف می‌گذارد و فن ریسکی خوب می‌زند. عموزاد اگر هم به او نزدیک می‌شود باید به فکر رسیدن به پایش و زیرگیری باشد.

حاج‌کناری افزود: درمقابل موسکائف کشتی‌گیری است که نباید از او فاصله گرفت. رحمان با گارد پایین باید با او کشتی بگیرد. قطعا کادرفنی همه این نکات را به او گفته‌اند. برنامه او برای هر مبارزه باید متفاوت باشد. اصل کشتی گرفتن یکی است، باید به دنبال امتیاز باشی، اما با هر کشتی‌گیری به شیوه‌ای مختلف. هرچند کار رحمان عموزاد در المپیک سخت است، اما مدال دور از دسترسش نیست. به نظر من نباید برای خودش این مسیر را سخت و سنگین کند و بهتر است کشتی به کشتی پیش برود.

عضو کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد در بازی‌های المپیک 2020 توکیو درباره یونس امامی تصریح کرد: من برخلاف بقیه که می‌گویند بهتر است یونس با کایل دِیک در یک گروه نباشد، به نظرم خوب است اصلا در کشتی اول یا دوم به دِیک بخورد و این برای یونس عالی است. کایل دِیک برخلاف سایر حریفان، زیاد وزن کم می‌کند و اگر در همان مبارزه‌های ابتدایی به یونس بخورد، باتوجه به اینکه امامی زیاد وزن کم نمی‌کند، شانس برد ما بیشتر می‌شود. یونس اگر به سبک خودش کشتی بگیرد و خودش باشد، می‌تواند نتیجه بگیرد. به نظر من کشتی گرفتن با کایل دِیک در نیمه‌نهایی و فینال، سخت‌تر از مرحله مقدماتی است. دِیک روز دوم راحت‌تر سروزن می‌رسد. به نظر من، یونس اما باید کشتی به کشتی پیش برود.

قهرمان سال 1998 کشتی جهان درخصوص کاپیتان تیم ملی گفت: حسن عزیز ما شاید در مرحله مقدماتی با آرون بروکس رودررو شود، به نظر من درمورد یزدانی هم مثل امامی خوب است، همان کشتی‌ اول به حریف اصلی‌اش که کشتی‌گیر آمریکایی‌ است برخورد کند تا بروکس هنوز خودش را پیدا نکرده، کار تمام شود. بروکس هم زیرکتف زن است، اما اگر کتف جراحی شده یزدانی اذیتش نکند، او می‌تواند برنده از این کشتی خارج شود. او در آخرین مبارزه‌ای که دیدیم، در مجارستان قدرتمند ظاهر شد و در جلو رفتن ترس و احتیاط نداشت. گارد بروکس نسبت به تیلور بالاتر است، حسن می‌تواند از این نقطه به او آسیب بزند. اینطور نیست که بروکس بتواند آن زیری که از تیلور گرفت را از حسن یزدانی هم بگیرد، من خیلی به کشتی یزدانی -بروکس خوشبینم.

این مربی فریدونکناری درباره امیرعلی آذرپیرا نماینده 97 کیلوگرم کشورمان خاطرنشان کرد: امیرعلی با دستان بلندی که دارد، یکی از کشتی‌گیران خوب و مدعی این وزن است. خیلی از اسنایدر تعریف می‌کنند که در المپیک کشتی‌گیر دیگری شده اما هر قهرمانی یک سقفی دارد و بالاتر از آن نیست که بخواهیم کار را از نظر ذهنی برای خود سخت کنیم. امیرعلی آذرپیرا اگر با سقفش کشتی بگیرد، می‌تواند برنده شود، خصوصا اینکه این کار را در تورنمنت زاگرب هم انجام داد. منتها در مصاف با تاج‌الدینوف باید خیلی دقت کرده و با دست زیر کتف، به پاهای این حریف رسید، نه اینکه زانو بزند و به دنبال خاک کردنش باشد. وزن 97 کیلوگرم وزن سختی است.

عباس حاج‌کناری همچنین درخصوص سنگین‌وزن کشتی آزاد ایران اظهار داشت: من که فکر می‌کنم امیرحسین زارع یک طلای خوشگل از المپیک بگیرد، هرچند کشتی سختی با طاها آکگول و گنو پتریاشویلی و میسون پاریس آمریکایی دارد. المپیک است و باید روی همه حریفانش متفاوت از قبل حساب کند، امیرحسین زارع فقط باید به این فکر کند که دستش بعد از کشتی بالا برود و به چیزی غیر از این فکر نکند. به نظر من بیشترین شانس مدال طلا را باید برای او قائل شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ