هشدار روسیه و آمریکا درباره بازداشت شهروندان دو کشور

اقتصاد ایران: در حالی‌که وزارت امور خارجه روسیه از عدم اطلاع‌رسانی آمریکا درباره بازداشت‌ اتباع روسی انتقاد کرد، کاخ سفید هم هشدار داد: واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو ر صورت ادامه بازداشت‌ غیرقانونی شهروندان آمریکایی اعمال خواهد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید شب گذشته، یکشنبه، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" اعلام کرد که دولت ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به دلیل بازداشت‌های به‌اصطلاح غیرقانونی شهروندان آمریکایی اعمال خواهد کرد. 

او در بخشی از این مصاحبه گفت: «ما از آمریکایی‌ها خواسته‌ایم تا دیگر به روسیه سفر نکنند، ما با استفاده از قانون "لوینسون" تحریم‌هایی اعمال کرده‌ایم و در صورت بازداشت مجدد شهروندان آمریکایی دوباره این کار را خواهیم کرد».

طبق قانون رابرت لوینسون، مقامات آمریکایی می‌توانند به دلیل اتهام بازداشت غیرقانونی شهروندان خود، تحریم‌هایی علیه کشورهای دیگر اعمال کنند. 

کربی همچنین یادآور شد که ایالات متحده از انجام معامله اخیر در تبادل زندانیان با روسیه تحت شرایطی که آمریکایی‌ها آزادی خود را به دست آورده‌اند، پشیمان نیست. او تأکید کرد: «این تصمیمات سختی است که دولت برای دفاع از جان اتباع خود باید اتخاذ کند». 

این مقام کاخ سفید همچنین افزود که واشنگتن تجربیات مذاکرات با روسیه در مورد تبادل زندانیان را برای بازگشت سایر آمریکایی‌ها در آینده مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتقاد زاخارووا از عدم اطلاع‌رسانی آمریکا درباره بازداشت‌ شهروندان روس

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز  شب گذشته در مصاحبه با "ایزوستیا" اعلام کرد که مقامات آمریکایی لزومی به اطلاع‌رسانی به طرف روسی درباره بازداشت و دادگاه‌های اتباع روسی نمی‌بینند و اغلب مقامات مسکو از طریق وکلا یا خانواده‌های متهمان از این موارد مطلع می‌شود. به گفته وی، در حال حاضر، بر اساس اطلاعات رسمی، 70 شهروند روس در آمریکا بازداشت شده‌اند، اما این رقم به دلیل عدم اطلاع‌رسانی دقیق واشنگتن قطعی نیست.

این دیپلمات یادآور شد که طرف روسی در خصوص شرایط نگهداری در زندان‌های آمریکایی از  خود متهمان اطلاعات مستقیم دریافت می‌کند. 

روسیه در روز اول آگوست 16 زندانی را که شامل شهروندان آمریکا، آلمان، روسیه و افرادی با تابعیت دوگانه بودند، به کشورهای غربی تحویل داد. هواپیمای حامل 8 تبعه آزاد شده روس نیز در اواخر شب به مسکو رسید و رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، شخصاً به استقبال زندانیان آزاد شده  رفت و از آنها به دلیل وفاداری به میهنشان قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ