تفاهم‌نامه گسترش پوشش بیمه اجتماعی جامعه عشایری کشور منعقد شد

اقتصاد ایران: تفاهم‌نامه گسترش پوشش بیمه اجتماعی جامعه عشایری کشور بین سازمان امور عشایر ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شایان نادری رئیس سازمان امور عشایر ایران و بیت‌الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تفاهم‌نامه گسترش پوشش بیمه اجتماعی جامعه عشایری را امضا کردند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد: پوشش بیمه اجتماعی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در زندگی جامعه عشایری داشته باشد و همه باید تلاش کنیم خانوارهای عشایری به بهترین شکل از خدمات بیمه بهره‌مند شوند.

نادری اظهار امیدواری کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه فتح بابی باشد تا عشایری که تاکنون بیمه نشده‌اند عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند تا بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به جمعیت ۱.۵ میلیون نفری جامعه عشایری کشور، تاکید کرد: باید یک آسیب‌شناسی از گذشته انجام دهیم و با تبیین موضوع برای عشایر، استقبال آنان از بیمه را افزایش دهیم.

عشایر به صورت اختیاری عضو صندوق شوند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز در این مراسم با اشاره به این که با انعقاد این تفاهم‌نامه خدمات بیمه‌ای بهتری به عشایر کشور ارائه خواهیم داد، گفت: بیمه این صندوق اجباری نیست و محدودیتی در بیمه نداریم و عشایر ۱۸ تا ۵۰ ساله می‌توانند به صورت اختیاری ثبت‌نام کنند و آنان را به صورت ویژه بیمه می‌کنیم.

بیت‌الله برقراری با بیان این که در بیمه اجتماعی عشایر چندان موفق نبوده‌ایم که دلایل متعددی دارد، اظهار کرد: ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر از عشایر کشور شرایط بیمه شدن در این صندوق را دارند اما ۶۹ هزار نفر یعنی ۷ درصد این جمعیت بیمه هستند و تنها ۴۸ هزار نفر از عشایر عضو صندوق فعال هستند که تعداد خیلی کمی است.

وی با بیان این که دو برابر سهم بیمه روستاییان و عشایر را دولت پرداخت می‌کند، افزود: در سه سال گذشته توانستیم یک میلیون و ۵۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه قرار دهیم در صورتی که در ۱۶ سال قبل از آن یعنی از سال ۱۳۸۴ که صندوق تأسیس شد، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر کشور تحت پوشش قرار گرفته بودند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اضافه کرد: سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان برای بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر، اختصاص داده شد و توانستیم ۳۰۰ هزار نفر از این مادران را بیمه کنیم و امسال نیز ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده که ۱,۰۰۰ میلیارد تومان آن برای تمدید ۳۰۰ هزار نفر سال قبل است و مابقی برای بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در سال جاری است.

فصل جدید برای بیمه عشایر با انعقاد این تفاهم‌نامه

سرپرست دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران نیز در این مراسم گفت: لازمه افزایش استقبال و بهره‌مندی عشایر از بیمه اجتماعی که در مناطق دوردست و با پراکنش زیاد زندگی می‌کنند، برقراری ارتباط مؤثر با آنان است چراکه امکان دارد از ظرفیت‌ها و مزیت‌های بیمه اطلاع نداشته باشند.

عبدالله پرندوار با اشاره به اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه یک فصل جدید برای بیمه عشایر است، اظهار امیدواری کرد: استان‌ها نگاه ویژه‌ای به موضوع داشته باشند و ره‌آورد این حرکت، افزایش چشمگیر بیمه اجتماعی عشایر باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ