پاسخ انتقام جویانه ایران صهیونیست‌ها را خانه نشین کرد

اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان در گزارشی اعلام کرد، تهدید ایران(در خونخواهی شهید هنیه) اسرائیلی‌ها را در خانه‌های خود محبوس کرد و خریدهای آخر هفته آنها را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه اقتصادی کاکالیست در گزاشی که امروز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد، در سایه وحشتی که جامعه اسرائیل از اقدام ایران احساس می‌کند، اکثر مردم(شهرک‌نشینان) ترجیح دادند آخر هفته را خانه‌های خود باقی بمانند و روز شنبه (تعطیل آخر هفته) خرید از فروشگاه‌ها بین 20 تا 30 درصد نسبت به هفته قبل از آن کاهش نشان داد، در حالی که بیشترین خریدها نیز به بسته‌های مواد غذایی مربوط بود.

در ادامه این گزارش آمده است، انتظار واکنش ایران روحیه مصرف کنندگان اسرائیلی را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده و شهرک نشینان ترجیح دادند آخر هفته از حضور در خارج از منزل اجتناب کنند.

این مسئله به ویژه در مراکز بزرگ خرید کاملا هویدا بود به نحوی که روز جمعه فروش در مراکز خرید 15 درصد کاهش یافت و این رقم در روز شنبه شدیدتر شد و حدود 20 تا 30 درصد بود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: پایان هفته گذشته ما شاهد روند منفی محسوسی حتی بیش از حد معمول در بازار بودیم، به گفته خرده فروشان کاهش فروش آنها در برخی از مناطق به 30 درصد هم رسیده است.

یکی از فروشندگان لباس هم در این گزارش به کالکالیست گفت: تقریبا ما آخر هفته فروشی نداشتیم و تعطیل کردیم، مسایل امنیتی تاثیر مستقیم خود را بر ما گذاشته است خانواده‌ها در شرایط ترس و وحشت تمایلی به خرید ندارند و به طور حتم در چنین شرایطی کودکان خود را هم به مناطق باز (و خرید) نمی‌آورند.

مسئول یکی از مراکز خرید هم در این رابطه گفت، هرچه بیشتر پیش می‌رویم فعالیت‌های اقتصادی هم کاهش بیشتری پیدا می‌کنند، در حالی که شامگاه شنبه گذشته این کاهش خرید به شدت محسوس بود.

او افزود: معمولا مردم(شهرک‌نشینان) جمعه و شنبه به بازارها می‌آیند و خرید می‌کنند اما به دلیل شرایط وحشت و استرسی که مشتریان دارند، کسی تمایلی به خرید ندارد، همه منتظر هستند اما انتظاری همراه با ترس و نگرانی بر همگان حاکم است.

این رسانه عبری زبان افزود: داده‌های شرکت SBA که سیستم کارت‌های اعتباری را مدیریت می‌کند، نشان می‌دهند، اسرائیلی‌ها این روزها همان شرایط روزهای اولیه جنگ 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) را تجربه می‌کنند، به رغم آنکه جبهه داخلی هیچ تغییری در دستور العمل‌های خود نداده اما جامعه اسرائیل دچار این شرایط شده است، مردم(شهرک نشینان) در حال ذخیره سازی مواد غذایی هستند و این روند در سایه انتظار نگران کننده نسبت به پاسخ ایران همچنان پر تکرار است.

در این بین تقاضا برای خرید مواد غذایی موجب افزایش قیمت کالاهای اساسی شده است، آمارها نشان می‌دهند که طی چند روز اخیر فروش مواد غذایی 12 درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافته است.

این در حالی است که صنایع پوشاک، کفش و رستوران‌ها شاهد کاهش قابل توجه فروش بوده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ