چاپ راهنمایی عملیاتی کارگردانی نمایش‌های رادیویی

اقتصاد ایران: جلد سوم کتاب «مستند رادیویی به زبان آدمیزاد» شامل راهنمایی عملیاتی کارگردانی نمایش‌های رادیویی و نمایشنامه‌خوانی با ترجمه و نگارش مهدی آذری توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلد سوم کتاب «مستند رادیویی به زبان آدمیزاد» به تازگی با ترجمه، تحقیق و نگارش مهدی آذری توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب راهنمای عملیاتی کارگردانی نمایش‌های رادیویی، مستندهای نمایشی، رادیو تئاتر، و نمایشنامه خوانی از صفر تا صد است.

اولین مستند رادیویی ثبت‌شده را باید مربوط به سال ۱۹۳۷ و موضوع سقوط بالن هیندنبرگ و پس از آن مجموعه شش‌ماهه CBS در سال ۱۹۳۹ با عنوان «همه آمریکایی‌ها… همه تازه‌واردها…» با موضوع زندگی جوامع کوچ‌نشین به آمریکا دانست. البته فراموش نکنیم که این اولین مستندهای رادیویی را اگر امروز بررسی کنیم، شاید هرگز در ساختار مستند نگنجانیم، اما این دلیل نمی‌شود که حرکت تاریخی‌شان را فراموش کنیم.

چند سال پس از جنگ جهانی، شبکه‌ها یکی‌یکی به موضوع مستند رادیویی علاقه‌مند شدند، در حالی که تا همان موقع برنامه‌سازی رادیو در دیگر ساختارها حدود نیم قرن سابقه داشت. در دهه ۷۰ میلادی و با به وجود آمدن رادیوی عمومی ملی در آمریکا، در سال ۱۹۷۱، دوباره مستندهای رادیویی به شیوه‌ای غیرتجاری و آموزشی تغییر ماهیت دادند و در مدت کوتاهی برنامه‌هایی چون «همه آنچه مطالعه شده» شیوه‌های خلاق برنامه‌سازی مستند در قلمروی رادیو را توسعه بخشیدند.

این کتاب با ۱۰۶ صفحه، شمارگان ۶۰۰ نسخه و قیمت ۱۱۰ هزار تومان عرضه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ