مردم زابل باید دغدغه گازکشی منازل خود را داشته باشند

اقتصاد ایران: زابل_ معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه زابل، گفت: مردم این شهرستان باید دغدغه لوله کشی گاز منازل خود را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ولایتی پور شامگاه دیروز یک شنبه در دیدار با رئیس شرکت گاز زابل، با اشاره به درخواست‌های مردمی و تقاضا در خصوص علمک گذاری در این شهرستان افزود: برگزاری هرچه سریع‌تر مناقصه در دستور کار شرکت گاز قرار گیرد.

وی خواستار تسریع گازرسانی به این شهرستان شد و گفت: شرکت گاز سیستان و بلوچستان باید هرچه سریع‌تر مناقصه را برگزار کند تا رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شرایط منطقه سیستان خاص هست، بنابراین در زمینه گازرسانی آن طور که باید؛ برای مردم شفاف سازی نشده و این مسئله باعث بروز گلایمندی‌هایی شده که باید سرعت گازرسانی به این منطقه تسریع یابد تا علاوه بر مردم، مشکلات اصناف و نانوایان نیز برطرف شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل ادامه داد: از آنجایی که شرکت گاز، بهره‌بردار بوده و وقتی علمک درب خانه نصب شد، وظیفه اشتراک پذیری و خدمات پس از آن را بر عهده دارد و با توجه به اینکه گیلان به عنوان استان معین در زابل اقدام به لوله گذاری در سه فاز کرده، اکنون که قرارداد پیامانکاران به اتمام رسیده و متأسفانه هنوز برخی این منطقه، لوله گذاری نشده و عیب‌هایی مبنی بر سایز لوله‌ها وجود دارد که باید رفع شود، بنابراین از شرکت گاز سیستان و بلوچستان خواستار برگزاری هرچه سریع‌تر مناقصه برای گازرسانی به منطقه سیستان هستیم تا رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشیم.

وی اظهار کرد: مردم نیز باید دغدغه لوله کشی منازل خود را داشته باشند چرا که هم اکنون، از ۱۶ هزار علمک نصب شده که برای حداقل ۳۰ هزار منزل قابلیت گازرسانی دارد، اما تاکنون شش هزار و ۷۰۰ مشترک گاز در زابل اقدام به لوله کشی منازل و نصب انشعاب کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون ۴۰۶ کیلومتر شبکه توزیع و نزدیک به ۵۰ کیلومتر، خط تغذیه در فاز یک و دو زابل اجرا شده و حدود ۳۷۰ کیلومتر گاز دار شده، همچنین ۲۲ کیلومتر هم آماده تزریق گاز است.

معاون استاندار بیان کرد: حدود شش کیلومتر از فاز سه در ضلع جنوبی خیابان فردوسی و ضلع شرقی خیابان امام خمینی و همچنین ۳۰ کیلومتر دیگر هم باقی مانده که قرار هست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان انجام دهد.

وی در خصوص اتمام گازرسانی به شهر بنجار نیز گفت: در این شهر، گاز ۱۸ روستا توسط شرکت گاز استان معین یزد اجرا و در حوزه شهر بنجار لوله گذاری گاز به پایان رسیده و تا سه ماه دیگر تمام شهر، علمک گذاری خواهد شد.

ولایتی پور گفت: در این راستا برای گازکشی هر واحد مسکونی ۱۵۰ میلیون ریال (۱۵ میلیون تومان) با دوره بازپرداخت پنج‌ساله پرداخت خواهد شد که برای کمک به مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی بر هر خانوار ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا می‌شود.

شایان ذکر است در این دیدار رئیس شرکت گاز زابل نیز به تشریح آخرین وضعیت گاز رسانی به منطقه پرداخت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ