صالحی: راه‌آهن امسال ۳ مرحله از تهاتر نفت بودجه عمرانی گرفت

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: در راستای تامین بودجه عمرانی از محل تهاتر نفت، امسال ۲ بار از محل تهاتر نفت تخصیص بودجه داشتیم که سومین فرآیند تخصیص نیز به زودی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه، ۱۵ مردادماه) در نشست خبری با اشاره به سن ناوگان ریلی، گفت: در حوزه نوسازی و تعمیرات لوکوموتیو، عقب‌ماندگی جدی داریم که در دولت سیزدهم توانستیم ۹۳ لوکوموتیو باری بازسازی شده را به شبکه اضافه کنیم که ۴۸ درصد نسبت به دولت گذشته رشد داشته است.

وی افزود: براساس آمار در طول دولت سیزدهم ۴۰۵۸ دستگاه واگن باری نو تولید شده که نشان دهنده رشد ۱۰۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در دولت قبل است؛ همچنین در حوزه مسافری حدود هزار واگن مسافری داریم که عمر آنها بالای ۳۰ سال است و نیاز به نوسازی جدی داریم و امروز با انباشت تعمیرات روبه‌رو هستیم

صالحی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ بودجه عمرانی راه‌آهن هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که سال ۱۳۹۶ عدد دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود، همچنین در سال ۱۴۰۰ به دو هزار ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود در حالی که قیمت ارز نسبت به سال ۱۳۹۶ بسیار افزایش یافته است، این مسائل نگهداری خطوط و تعمیر و نگهداری لکوموتیو و اجرای پروژه را با چالش مواجه می‌کند و از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ راه‌آهن روند نزولی طی می‌کند.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ بودجه راه‌آهن سالانه ۵۰ درصد افزایش یافت و در سال ۱۴۰۲ تخصیص بودجه عمرانی راه‌آهن بیش از ۷ هزار میلیارد تومان بود.

وی افزود: در ۳ سال اخیر تخصیص بودجه متوسط ۱۵۰ درصد داشتیم و امسال از محل تهاتر نفت امیدواریم به تخصیص بودجه عمرانی ۳۰۰ درصد برسیم در حالی که بودجه مصوب ۲ هزار میلیارد تومان است.

تکمیل می‌شود...

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ