شمارش معکوس برای آغاز شور اربعینی در کرمانشاه/مرز خسروی آماده است

اقتصاد ایران: کرمانشاه- شمارش معکوس در استان کرمانشاه برای شور اربعینی آغاز شده و مرز خسروی با تجربه ۲ سال گذشته آماده خدمات دهی به زائران است.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: مرز خسروی در غربی‌ترین نقطه کشور با داشتن بزرگترین پایانه بین‌المللی زمینی خاورمیانه، قدیمی‌ترین، اصلی‌ترین و در عین حال هموارترین مسیر برای تردد زوار کشورمان به عتبات عالیات در کشور عراق شناخته می‌شود که اگر این روزها سری به این مرز بزنید، رفت و آمد موکب‌داران برای تدارک مقدمات استقبال از زائران در ایران و عراق به چشم می‌آید.

مرز خسروی به عنوان «دروازه تاریخی کربلا» برای سومین سال پیاپی با پیشرفت امکانات و زیرساخت‌هایی بهتر از سال گذشته آماده میزبانی از زائران اربعین است.

سال گذشته بیش از یک میلیون زائر از مرز خسروی زائر تردد کردند و امسال پیش بینی می‌شود با ارتقای زیرساخت‌های مرزی و فراهم آوردن تجهیزات استقبالی بیش از این از «دروازه تاریخی کربلا» شود.

طی ماه‌های گذشته حضور وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایانه مرزی خسروی و نقطه صفر مرزی مقدمات پذیرش زوار به بهترین نحو ممکن ساخت و اقداماتی برای سهولت تردد از این مرز در دستور کار قرار گرفت.

تردد از مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته

محمد نجفی فرماندار قصرشیرین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مدت زمان لازم برای خروج از گیت‌ها، اظهار کرد: هر زائری که به گیت‌ها مراجعه می‌کند ۳۰ ثانیه الی یک دقیقه زمان لازم است که ساز و کار خروج وی فراهم شود.

وی در خصوص آماده سازی پارکینگ خودروها، افزود: ۲۶۰ هکتار از بخش دولتی و بخش خصوصی برای پارکینگ زوار در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعاته آماده خدمت رسانی به زوار است و همه تمهیدات و امکانات لازم پیش بینی شده است.

باباخانی خاطرنشان کرد: مرز خسروی کوتاه‌ترین فاصله تا عتبات عالیات را دارد و از نظر آب و هوایی نیز مناسب است.

وی گفت: در این مرز ۵۸ گیت فعال وجود دارد و در کوتاه‌ترین زمان بین ۳۰ ثانیه الی یک دقیقه ساز و کار خروج زوار انجام خواهد شد.

شمارش معکوس برای آغاز شور اربعینی در کرمانشاه/مرز خسروی آماده است

نجفی یادآور شد: ۱۱۰ هکتار از توقفگاه‌ها در ۱۰ نقطه قصرشیرین آماده سازی شده است، بخشی دیگر نیز در مسیر کمربندی قصرشیرین است و تعدادی دیگر از آن در داخل شهر و مرز خسروی ایجاد شده است.

وی با اشاره به گمانه زنی‌ها در خصوص افزایش ۲ میلیون نفری زوار، افزود: فراخوانی اعلام شده که از قصرشیرین تا مرز خسروی زمین‌های حاشیه جاده و زمین‌های کشاورزی توسط شهرداری آماده سازی شود و با ذکر قراردادهای مشروط به بخش خصوصی واگذار شود تا به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار گیرند.

پارکینگ برای بیش از ۱۲۰ هزار خودرو در قصرشیرین

فرماندار شهرستان قصرشیرین با بیان اینکه امکانات و تجهیزات کامل شامل دوربین، نگهبان، امکانات بهداشتی و رفاهی، روشنایی و ایمنی برای پارکینگ تدارک دیده شده است، گفت: زوار می‌توانند با اطمینان کامل از این مجموعه‌ها جهت استقرار خودروهایشان استفاده کنند.

نجفی با اشاره به نرخ توقفگاه‌های این شهرستان طی ایام اربعین، افزود: هزینه پارک هر خودرو ۲۵۰ هزار ریال است و ظرفیت توقف بیش از ۱۲۰ هزار خودرو وجود دارد.

وی در خصوص پارکینگ اتوبوس‌ها، خاطر نشان کرد: پارکینگ‌های اختصاصی برای اتوبوس‌هایی که کار جابجایی زوار از قصرشیرین به خسروی را انجام می‌دهند و توقفگاه اتوبوس‌ها با هماهنگی طرف عراقی در مرز منذریه آماده شده است.

نجفی تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم در خصوص استقرار و جانمایی مواکب توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال انجام شدن است و همه بخش‌های مختلف در تلاش هستند که طرح‌های در دست اقدام تا پیش از شروع سفرهای اربعین ۱۴۰۳ تکمیل شود.

اختصاص ۱۷۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران اربعین به مرز خسروی

رضا دوستی مسئول عملیات قرارگاه حمل و نقل اربعین در مرز خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۱۰ دستگاه حمل و نقل سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری کرمانشاه و ۶۰ دستگاه از شهرهای کرج و همدان به عنوان پشتیبان در نظر گرفته شده که مجموعاً ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در ۲ شیفت کاری در مرز خسروی مستقر خواهند شد.

وی افزود: هفت دستگاه ماشین بازرسی به همراه ۴۰ بازرس برای نظارت بر رانندگان اتوبوس در مرز مستقر خواهند بود.

شمارش معکوس برای آغاز شور اربعینی در کرمانشاه/مرز خسروی آماده است

مسئول عملیات قرارگاه حمل و نقل اربعین در مرز خسروی تصریح کرد: در خاک ایران وظیفه حمل و نقل مسافران بر عهده سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری کرمانشاه بوده و مسئول عملیات نیز خود سازمان است.

دوستی ادامه داد: مصوب شده که در خاک عراق نیز وظیفه حمل و نقل مسافر در حوزه اتوبوسرانی، بر عهده شهر کرج قرار گیرد.

وی تشریح کرد: از تاریخ ۱۵ مردادماه اعزام زائران اربعین حسینی را شاهد هستیم و تا پایان مراسم اربعین هم در خدمت زائران اربعین حسینی خواهیم بود.

دوستی یادآور شد: پیش بینی می‌شود شاهد حضور ۲ میلیون زوار اربعین حسینی در این مرز باشیم که از طریق سازمان حمل و نقل مسافر با اتوبوس از پارکینگ‌ها تا نقطه صفر مرزی، به صورت رفت و برگشت جابه جا می‌شوند.

وی اضافه کرد: هزینه جابجایی زائران از پارکینگ‌های قصر شیرین تا مرز خسروی ۳۰۰ هزار ریال مصوب شده است.

مسئول عملیات قرارگاه حمل و نقل اربعین در مرز خسروی در پایان خاطرنشان کرد: همه زوار می‌توانند از اتوبوس‌های حمل و نقل مسافر از پارکینگ‌های شهرستان قصرشیرین تا نقطه صفر مرزی استفاده کنند.

مرز سومار جایگزین مرز خسروی برای کامیون‌های تجاری در پیک اربعین

علی اصغر عباس زاده مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باتوجه به آمادگی زیرساخت‌ها در مرز خسروی پیش بینی استقبال گسترده زائران اربعین حسینی جهت تردد از مرز بین المللی خسروی می‌شود.

وی افزود: با هدف تسهیل و تسریع در تردد زائران عزیز و رفاه حال آنان، تردد کامیون‌های تجاری از روز ۲۳ مرداد تا دوم شهریور ماه به جای این مرز، از مرز سومار انجام می‌شود.

شمارش معکوس برای آغاز شور اربعینی در کرمانشاه/مرز خسروی آماده است

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: مواکب حسینی هم امسال می‌توانند به طور هم زمان از مرز بین المللی خسروی و مرز سومار تردد کنند.

به گفته وی، استاندار کرمانشاه تاکید کرده است که در کنار ایجاد زمینه تردد آسان و ایمن برای زائران اربعین حسینی از استان و مرز بین المللی خسروی، لازم است اقدام لازم برای تداوم تجارت و صادرات کالا از استان هم اتخاذ شود و حتی در اوج تردد زائران هم شاهد تعطیلی و توقف در این زمینه نباشیم.

پایش هوایی مسیر قصرشیرین تا خسروی طی ایام منتهی به اربعین

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: محورهای منتهی به مرز در این استان جهت تردد ایمن و راحت زائران اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام آماده سفرهای اربعینی هستند.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای سفر آرام و مطمئن در مسیر تردد زائرین اربعین سال جاری، افزود: از ماه‌ها قبل از در مسیر کنگاور اقداماتی همچون شانه سازی اصلاح نقاط حادثه خیز، خط کشی، ترمیم و روشنایی به طول ۱۳۸ کیلومتر از مسیر انجام شده است.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در خصوص بررسی‌های جایگزین اعمال مدیریت در زمان مسدود شدن احتمالی راه‌ها مصوبات خوبی صورت گرفته است.

کهریزی به پایش سیستمی هوشمند همه محورهای این استان طی ایام اربعین سال جاری اشاره کرد و گفت: پایش تصویری خودروها در طول مسیر کنگاور تا خسروی اسلام آباد غرب اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: طی این ایام در مسیر قصرشیرین تا خسروی نیز پایش هوایی انجام می‌شود.

حضور ۱۷۰ تیم محسوس و نامحسوس در جاده‌های کرمانشاه طی ایام اربعین

سرهنگ عبدالحسین زارع رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح ترافیکی اربعین ۱۴۰۳ با اتخاذ تمهیدات ویژه و استفاده از همه امکانات موجود و هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان از ۱۶ مردادماه آغاز می‌شود.

وی افزود: طرح ترافیکی اربعین به منظور مدیریت ترافیک سفرهای زائران، ارتقای ایمنی تردد، پیشگیری از وقوع سوانح، مدیریت هوشمندانه سفرها، تسهیل در عبور و مرور و ارائه خدمات مطلوب اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در این طرح ۱۷۰ تیم محسوس و نامحسوس به صورت مستمر جاده‌های این استان را مورد نظارت و پایش قرار می‌دهند.

به گفته زارع، حضور و نظارت تیم‌های گشتی به ویژه در محورهای کنگاور، هرسین، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، سنقر و کلیایی طی این ایام بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین تمهیدات پلیس راه این استان در اجرای طرح ترافیکی اربعین ۱۴۰۳ استفاده از تجهیزات ترافیکی به ویژه دوربین‌های ثابت و سیار، بهره‌گیری از سایر ظرفیت‌ها جهت پوشش محورهای ترافیکی خاص اربعین و همچنین اطلاع رسانی گسترده از وضعیت راه‌ها و محدودیت‌های احتمالی تردد به هموطنان است.

احداث سردخانه ۲۰۰ مترمربعی در مرز خسروی

رضا داودی مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام پیاده‌روی اربعین جلسه هماهنگی ستاد اربعین شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در مرز خسروی برگزار شد.

وی افزود: برای رفاه حال زائران عبدالله الحسین (ع) که مرز خسروی را برای ورود به خاک عراق انتخاب می‌کنند چندین پروژه عملیاتی تعریف شده و مسئولیت اجرای هر کدام از آنها بر عهده یکی از مدیران شرکت آبفا در حوزه‌های مختلف گذاشته شده است.

شمارش معکوس برای آغاز شور اربعینی در کرمانشاه/مرز خسروی آماده است

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه تصریح کرد: پروژه‌های تعریف شده در مرز خسروی برای مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شامل تقویت زیرساخت آبرسانی به مرز منذریه، تکمیل عملیات آبرسانی پایدار از سرپل ذهاب تا بازارچه مرزی سومار به طول ۱۵۵ کیلومتر است.

داودی بیان کرد: همچنین جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهر خسروی، انتقال اضطراری فاضلاب پایانه مرزی خسروی، احداث سردخانه در محل قرارگاه شرکت آبفا در مرز خسروی به مساحت ۲۰۰ متر مربع، احداث سایبان برای نگهداری آب معدنی در مرز خسروی از جمله پروژه‌های تعریف شده برای اربعین است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ