گفت‌وگوی مهر با سرمربی بلژیکی/ عملکرد لبیب موفقیت بزرگی بود

اقتصاد ایران: سرمربی بلژیکی تیم ملی دوچرخه سواری ایران معتقد است علی لبیب از قابلیت های بالایی برخوردار است و می تواند در المپیک ۲۰۲۸ عملکرد موفقی از خود به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز شنبه و در هشتمین روز از بازی‌های المپیک، علی لبیب تنها نماینده دوچرخه سواری ایران در بخش استقامت جاده در مسیر ۲۷۳ کیلومتر به مصاف ۹۲ رکابزن برتر جهان رفت و در نهایت توانست به عنوان نفر هفتاد و ششم از خط پایان عبور کند.

رکابزنان ایران از المپیک ۲۰۰۸ و بعد از اینکه حسین عسگری با رتبه پنجاه و یکم از خط پایان این رویداد عبور کرد تا به امروز موفق به اتمام مسابقه استقامت جاده نشده بودند.

با این حال علی لبیب رکابزن ۲۲ ساله کشورمان در شرایطی که همه کار وی را برای به پایان بردن مسابقه سخت توصیف می‌کردند، موفق شد بعد از ۱۶ سال طلسم این ناکامی را شکسته و مسابقه المپیکی خود را به اتمام برساند.

اما در مسیر حضور در بازی‌های المپیک، بعد از سال‌ها دوچرخه سواری کشورمان تصمیم به همکاری با یک مربی خارجی گرفت تا بتواند از علم به روز مربیان اروپایی این رشته بهره مند شود. در هیمن راستا فدراسیون برای اولین بار با یک مربی اروپایی به مدت شش ماه قرارداد همکاری برای مربیگری به صورت مجازی و غیر حضوری منعقد کرد.

«جاناتان ویگنز» سرمربی بلژیکی تیم دوچرخه سواری ایران در نخستین گفت و گوی رسانه‌ای خود پس از شش ماه فعالیت در ایران، به خبرنگار مهر توضیحاتی در خصوص نتیجه علی لبیب دوچرخه سوار کشورمان در بازی‌های المپیک و آینده این رکابزن ایرانی ارائه کرد.

ویگنز در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص دستیابی به این موفقیت برای دوچرخه سواری ایران گفت: این موفقیت و عملکرد هم برای علی لبیب و هم برای فدراسیون دوچرخه سواری ایران یک تجربه بزرگ بود. اینکه برای اولین بار دوچرخه سواری از ایران توانست از خط پایان المپیک عبور کند یک موفقیت بزرگ است و من از این بابت بسیار خوشحال هستم.

وی در مورد مربیگری اش در تیم ملی دورچخه سواری و هدایت رکابزن کشورمان در اردوها هم بیان داشت: هدایت تیم ایران در المپیک و انتقال تجربیاتم به عنوان مربی فرصت بسیار خوبی بود.

این مربی بلژیکی دوچرخه سواری به آینده رکابزن المپیکی ایران هم بسیار خوشبین است و در همین خصوص تصریح کرد: علی لبیب به کار خود ادامه می‌دهد و برای المپیک ۲۰۲۸ آماده خواهد شد.

وی ادامه داد: علی دوچرخه سوار بسیار جوانی است و ظرفیت‌های بزرگی دارد و قطعاً در المپیک آمریکا می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. او شخصیت خوبی دارد و به لحاظ ورزشی قدرتمند است.

گفت‌وگوی مهر با سرمربی بلژیکی/ عملکرد لبیب موفقیت بزرگی بود

مربی خارجی تیم ملی دوچرخه سواری در ادامه به مسیر سخت و پرپیچ خم رقابت‌های استقامت جاده بازی‌های المپیک پاریس هم اشاره کرد و افزود: مسیر مسابقه مسیر سختی بود و ۹۲ دوچرخه سوار در خط آغاز حضور داشتند و باعث شده بود کار برای همه کشورها سخت شود.

این مربی بلژیکی به دنبال قهرمانی یک رکابزن اهل کشورش در این رویداد به تفاوت‌هایی که میان این رشته در ایران و در اروپا وجود دارد هم اشاره کرد و گفت: رقابت با ورزشکارانی که در اروپا فعالیت می‌کنند سخت است. ایران و بلژیک تفاوت‌های زیادی در رشته دوچرخه سواری دارند. در بلژیک تجربه دوچرخه سواری زیادی وجود دارد که به واسطه حضور در مسابقات مختلفی مانند تور دو فرانس و همچنین به دلیل کار آکادمیک در این رشته به دست آمده است. حضور در المپیک هم می‌تواند چنین تجربیاتی را در اختیار دوچرخه سواری ایران قرار دهد.

ویگنز در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص اینکه «ایران برای توسعه دوچرخه سواری چه برنامه ریزی را در دستور کار خود قرار دهد؟» هم بیان کرد: توسعه این رشته در بین جوانان و استعدادهایی که در ایران حضور دارند با بهره گیری از فعالیت‌های آکادمیک می‌تواند به خوبی انجام بگیرد و به لطف حضور رسول اسدی، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری، در مسیر خوبی قرار بگیرد.

او در پایان تاکید کرد: حضور در رقابت‌های بین المللی برای توسعه دوچرخه سواری در ایران بسیار مهم است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ