مردم قبل از خرید لوازم یدکی کد رهگیری آن را استعلام کنند

اقتصاد ایران: بندرعباس-معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان گفت: مردم قبل از خرید لوازم یدکی کد رهگیری آن را استعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا پیروی منش اظهار کرد: به منظور حمایت از واحدهای صنفی و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از خطرات استفاده از قطعات یدکی قاچاق و بی کیفیت برای مردم، دریافت کد رهگیری برای شناسایی کالای اصلی از تقلبی را برای برخی از لوازم یدکی الزامی است تا مصرف کنندگان بتوانند با گرفتن استعلام قبل از خرید خود نسبت به اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

وی ابراز داشت: قابلیت استعلام برای ۵۳ قلم لوازم یدکی خودرو در سامانه جامع تجارت فراهم شده است.

پیروی منش افزود: شناسه اصالت قطعات خودرو کدی ۱۳ رقمی و در واقع همان شناسه کالا و کد رهگیری کالا است که برای تجهیزات و قطعات مختلف خودرو صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام قطعات تولید داخل یا وارداتی جهت توزیع در بازار باید این شناسه و کد رهگیری را با خود داشته باشند که بیانگر ماهیت و مالکیت کالا بوده که نشان می‌دهد قطعه از چه کیفیتی برخور دار است.

وی در خصوص روش‌های اطمینان مردم از اصالت کالاها و تقلبی و قاچاق نبودن آن‌ها گفت: مصرف کنندگان با مراجعه به درگاه اینترنتی سامانه جامع تجارت می‌توانند اصالت کالاهای موردنظر را بررسی کنند؛ همچنین با شماره گیری کد دستوری #۷۷۷۷*۴* و استعلام از کدهای شناسه و رهگیری مندرج بر کالا از اصالت آن مطمئن شوند.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان در پایان تاکید کرد: برای پنجاه و سه قلم لوازم یدکی شناسه کالا و کد رهگیری صادر شده و اگر بازرسان، لوازم یدکی مشمول این طرح را بدون شناسه و کد رهگیری در سطح عرضه مشاهده کنند طبق قانون، کالای تقلبی و قاچاق محسوب شده و نسبت به جمع آوری آن و تشکیل پرونده اقدام خواهند کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ