هدف طرح «تحول محله اسلامی» معرفی ابعاد مختلف تمدن اسلامی است

اقتصاد ایران: شیراز-امام جمعه شیرازبا اعلام اینکه هدف از راه اندازی طرح تحول محله اسلامی، معرفی ابعاد مختلف تمدن اسلامی است گفت: درراستای آن باید ارزش‌های تمدن اسلامی در مساجد مطرح شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه شب در جلسه قرارگاه مسجد محوری و تحول محله اسلامی اظهار داشت: حرکت مسجد محوری و تحول محله اسلامی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که در این طرح مقرر شده خودسازی، جامعه‌پردازی و معرفی تمدن اسلامی در رأس فعالیت‌های مساجد پیگیری شود که برای این مهم به همکاری بین دستگاهی نیاز داریم.

وی اضافه کرد: امروزه بعد از گذشت چهل سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، یک حرکت طولانی ناظر به ۳ موضوع خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی پیش رو داریم که این سه مورد باید در رأس مسائل خودسازی در بین نمازگزاران مساجد پیگیری شود.

تولیت حرم حضرت احمد بن موسی (ع) در این جلسه نیز گفت: در برخی از امور باید گذشت داشته باشیم تا اثرگذاری اخلاق اسلامی به درستی معرفی شود و تا مادامی که این خودسازی را انجام ندهیم در هیچ اموری موفق نخواهیم بود.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری تصریح کرد: دربحث فعالیت قرارگاه مسجد محوری و تحول محله اسلامی نیاز است در ابتدا رفتار خودمان را زیر ذره بین قرار دهیم تا بتوانیم این طرح ر ا به درستی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: امروزه با انسجام ملی و نشاط اجتماعی می‌توانیم در فعالیت‌های سیاسی موفق باشیم و همچنین با راه اندازی یک گفتمان واحد قادر خواهیم بود در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب موفق ظاهر شویم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: هدف طرح تحول محله اسلامی، معرفی بهتر اسلام و فرهنگ اسلامی است که در این طرح مردم بیشتر با ارزش‌های اسلامی آشنا می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ