«آن‌شربت آب» رونمایی می شود/روایت های زندگی شهید داریوش ندیمی

اقتصاد ایران: مراسم رونمایی از کتاب «آن‌شربت آب؛ ۳۳ روایت از خلبان شهید داریوش ندیمی» نوشته صادق وفایی چهارشنبه ۱۷ مرداد همزمان با روز خبرنگار در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «آن‌شربت آب؛ ۳۳ روایت از خلبان شهید داریوش ندیمی» نوشته صادق وفایی روز چهارشنبه ۱۷ مرداد همزمان با روز خبرنگار در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

این‌کتاب پس از «بیگانه با ترس»، «شبح دوست‌داشتنی» و «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» چهارمین کتابی است که وفایی درباره خلبان‌های نیروی هوایی به‌ویژه هواپیمای شکاری فانتوم اف‌چهار نوشته است.

شهید داریوش ندیمی یکی از بزرگان و خلبانان پیشکسوت نیروی هوایی است که به‌گفته خلبانان و سربازان کهنه‌کار جنگ، می‌توانست در صورت عدم شهادت، پس از شهادت شهید جواد فکوری، یکی از گزینه‌های فرماندهی نیروی هوایی باشد. او در حالی‌که به‌عنوان نیروی ستادی و معلم‌خلبان، می‌توانست اقدام به پرواز جنگی نکند، داوطلب اجرای مأموریت غیرممکن انهدام پل العماره شد و روز ۲۵ مهر ۱۳۵۹ برای اجرای این‌عملیات برون‌مرزی، همراه با علیرضا رستمیان خلبان کابین عقبش در خاک دشمن به شهادت رسید.

خانواده شهید ندیمی از فردای شهادت او در جست‌وجوی سرنوشتش برآمدند و گاهی به اسیر بودنش امیدوار شدند. اما گاهی هم ندای شهادت و مفقودالجسدبودنش بلند و مادر، خواهران و دخترش، همراه با پسر و برادرانش ناامید می‌شدند. پیکر تابیده و تغییرشکل‌یافته این‌شهید پس از خروج ناموفق از هواپیمای منهدم‌شده، به زمین رسید و توسط دشمن به خاک سپرده شد. بقای پیکرش نیز سال ۶۹ به میهن بازگشت و سال ۱۳۷۰ در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

مراسم رونمایی از «آن‌شربت آب» با حضور و سخنرانی امیران خلبان فرج‌الله براتپور، حسینعلی ذوالفقاری و محمدرضا قره‌باغی و حمید ندیمی برادر شهید ندیمی همراه است و در حاشیه آن تعدادی از خبرنگاران و اهالی رسانه از خانواده شهید ندیمی و بزرگان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر می‌کنند.

این‌برنامه روز چهارشنبه ۱۷ مرداد از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ