حلقه اول رئیس جمهور سیاسی است

اقتصاد ایران: دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات بیان کرد: حلقه اول انتصاب‌های رئیس جمهور پست‌های سیاسی است و انتصاب‌های فراجناحی در بین مدیران میانی انجام می‌شود.

علی صوفی دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این پرسش که آیا انتصاب‌های رئیس جمهور را در راستای شعارها و اهدافی که بیان کرده بود می‌دانید؟ بیان کرد: من همه انتصاب‌های رئیس جمهور را صحیح و به‌جا ارزیابی می‌کنم، به نظرم ویژگی آقای پزشکیان این است که خودش است و هرچه می‌گوید همان است و این‌طور نیست که از جایی به او خط دهند.

وی افزود: پزشکیان این‌طور نیست که مجبور باشد چیزی را بپذیرد به نظرم همه افرادی که تاکنون منصوب کرده، نظر شخصی خودش بوده هر چند که از دیگران مشورت گرفته و از نظر کارشناسی استفاده کرده و اکثر انتصاب‌هایی که دارد این‌طور هست که خودش شخصاً این افراد را می‌شناسد، مانند آقای عارف و آقای حاجی میرزایی و همینطور دیگران را خودش می‌شناخته است.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات همچنین در رابطه با این پرسش که رئیس جمهور در دوران انتخابات در مورد تشکیل دولت وفاق ملی در صورت پیروزی در انتخابات سخن می‌گفت، عنوان کرد: باید انتصاب‌ها را سطح بندی کرد، حلقه اول رئیس جمهور و در سطح اول همه پست‌ها سیاسی هستند گرچه یک وزارتخانه بخشی محسوب می‌شود و قرار است در محدوده مأموریت‌های خود فعالیت کند. اما وزیر در جایگاهی قرار دارد که در مقابل سراسر کشور مسئولیت دارد و همچنین در مورد تصمیم‌هایی که در هیئت دولت گرفته می‌شود، مسئولیت دارد.

صوفی تصریح کرد: پست‌های سیاسی در بدنه دولت به این معنا است که آنها باید با شخص رئیس جمهور در ارتباط باشند و لازم است گفتمان رئیس جمهور را به طور صد در صدی قبول داشته باشند. لازم است کاملاً با رئیس جمهور هماهنگ باشند؛ اینجا جای تعارف نیست اما در سطوح بعدی، رئیس جمهور می‌تواند آنچه را که وعده داده و قول داده بود برای استفاده از همه ظرفیت‌ها عملی کند و در سطح معاونین وزرا و در سطح مدیران میانی و مدیران استان‌ها، فراجناحی‌تر مدیران را منصوب کنند.

وی در بخشی از این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که آیا توصیه خاصی به رئیس جمهور برای انتصاب‌های بعدی در دولت چهاردهم دارید و یا آیا از او درخواستی دارید، عنوان کرد: خیر من توصیه‌ای به رئیس جمهور ندارم. آقای پزشکیان شورای راهبری تشکیل داد، و در ذیل آن برای هر وزارتخانه کارگروهی را تعریف کرد که از همه نامزدها برای هر یک از وزارتخانه‌ها رزومه دریافت کرد و با آنها مصاحبه انجام داده، این‌طور برای هر وزارتخانه ۵ نفر از طرف شورای راهبری به رئیس پیشنهاد شد.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات با یادآوری اینکه رئیس جمهور باید بداند که افرادی که منصوب می‌کند، پست‌های سیاسی دارند، ادامه داد: افرادی که در پست‌های سیاسی قرار می‌گیرند باید کاملاً با رئیس جمهور هماهنگ باشند و همفکر و هم رأی با او عمل کنند. حتی شورای راهبری هم انتظار ندارد که از بین اسامی که پیشنهاد می‌دهد رئیس جمهور از میان همه آنها انتخاب کابینه را انجام دهد. در این شورا آن اقدام‌های لازم برای شناسایی نیروهای کارآمد انجام شد، در نهایت تصمیم با آقای پزشکیان است.

صوفی همچنین در رابطه با دعوت به مشارکت از احزاب و تشکل‌های در معرفی اعضای پیشنهادی کابینه، گفت: ما هم به عنوان یک حزب پیشنهاداتی داشتیم که به ایمیل آقای حاجی میرزایی ارسال کردیم. همه پیشنهادهایی که از طرف احزاب ارسال شد به کارگروه‌های مربوطه ارجاع داده شد. من از طرف جبهه اصلاحات عضو کارگروه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودم و شاهد بودم که ۳۸ نفر در این کارگروه معرفی شدند و با حوصله برای هر یک از این افراد نیم ساعت زمان صرف شد، تک تک افراد آمدند هر کدام ۱۵ دقیقه برنامه‌های خود را اعلام کردند و ۱۵ دقیقه نیز به پرسش‌های اعضای کارگروه پاسخ گفتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ