رئیس‌جمهور در چینش کابینه نگاه بلندمدت داشته باشد

اقتصاد ایران: نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: چیدمان کابینه کار سختی است و باید تیم اقتصادی دولت چهاردهم هماهنگ و یکصدا باشد.

هادی قوامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارزیابی از انتصابات اخیر رئیس‌جمهور، اظهار کرد: باید صبر کنیم تا کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی ارائه شود و سپس می‌توانیم درباره آن اظهارنظر داشته باشیم. الان با انتصاب چند نفر نمی‌توان درباره رویکرد رئیس‌جمهور در انتصابات قضاوت کرد.

وی درباره تعیین مشاور عالی و معاون راهبردی رئیس‌جمهور، گفت: این موضوع نشان‌دهنده نگاه جدیدی است که رئیس‌جمهور دارد تا بهره‌وری سمت‌های گذشته را افزایش دهد و می‌خواهد با این اقدام، مرز کار معاونت‌ها و اثربخشی آن‌ها را افزایش دهد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی درباره الزاماتی که باید در انتخاب وزرا مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: چیدمان کابینه کار سختی است، چرا که انتظارات زیادی در این زمینه وجود دارد. نگاه کوتاه مدت داشتن به چینش کابینه آسیب می‌زند و باید رئیس‌جمهور در این مورد یک نگاه بلند مدت داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس‌جمهور در چینش اعضای کابینه باید به چهار سال آینده فکر کند و نباید نگاه کوتاه مدت داشته باشد. اگر رئیس‌جمهور در چیدمان نیروی انسانی و تخصیص منابع کشور یک کار ماندگار انجام دهد، مانند امیرکبیر سال‌ها در ذهن مردم می‌ماند، اما اگر مسائل سیاسی، قومیتی و رفاقتی برایش مهم شود، به دور تسلسل می‌افتد که مزمن است.

قوامی تصریح کرد: توصیه بنده به رئیس‌جمهور آن است که تیم اقتصادی دولت منسجم باشد. رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای اقتصاد، صمت و جهاد کشاورزی باید با یکدیگر هماهنگ و یکصدا باشند، چرا که چندصدایی باعث انحراف از مسیر رشد و توسعه می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ