اینفلوئنسرها باعث افزایش معضلات مناطق کم برخوردار می‌شوند

اقتصاد ایران: اصفهان-کارشناس مسائل اجتماعی گفت: اینفلوئنسرهای اجتماعی قصد کاهش آسیب‌ها را دارند که برعکس باعث بیشتر شدن معضلات در مناطق کم برخوردار شهر اصفهان می‌شوند.

سعید یوسفی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تأثیر اینفلوئنسرهای اجتماعی در سطح جامعه اظهار کرد: یکی از آسیب‌هایی که در شهر اصفهان در حال رشد است موج‌سواری اینفلوئنسرها بر خبرهای ناگوار است تا بتوانند با جریهه دار کردن احساسات مخاطبین خود آنها را تحت تأثیر قرار بدهند و به اهدافشان که عمدتاً دیده شدن و جذب منابع مالی است برسند.

وی افزود: به طور مثال ممکن است تصاویری از مناطق کم برخوردار و مدل زندگی آنها را با استفاده از یک موسیقی غمگین به شما نشان دهند بدون اینکه حتی اطلاعی از سوابق آن مناطق داشته باشند.

این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه این دسته از اشخاص بدون آگاهی اقدام به انجام فعالیت‌های احساسی می‌کنند، گفت: با سلفی با کودکان و یا به نمایش گذاشتن وضعیت خانوارها اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مالی می‌کنند و در نهایت با نگاه سطحی و کارشناسی نشده شروع به توزیع غذای گرم و خرید لباس برای کودکان کار و… سعی بر حل آن آسیب‌ها دارند.

وی تصریح کرد: اغلب این افراد که فعالیت‌های مختلفی در فضای مجازی دارند و تعداد زیادی مخاطب جذب کردند بدون هیچ تجربه مددکاری احساس وظیفه می‌کنند و به زعم خودشان با تخریب عزت نفس و کرامت انسانی افراد، قصد کاهش آسیب‌ها را دارند که برعکس باعث بیشتر شدن معضلات در مناطق کم برخوردار شهر اصفهان می‌شوند.

یوسفی جو رسانه‌ای اینفلوئنسرها بی تأثیر در رفع آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: برای حل آسیب‌های اجتماعی شهر اصفهان صرفاً قرار نیست با تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی حل شوند و معضلات مناطق کاهش یابد زیرا که اگر قرار بر این بود امروزه شاهد سیر صعودی آسیب‌ها در جامعه نبودیم.

وی تاکید کرد: برای حل مسائل به وجود آمده ابتدا باید نگاهمان را به مناطق کم برخوردار تغییر دهیم و با رویکرد منطقی به حل چالش‌های پیش رو برویم.

این کارشناس مسائل اجتماعی خاطر نشان کرد: اینفلوئنسرها بهتر است که برای تأثیرگذاری در این مسیر با هماهنگی گروه‌های مردمی همان محلات و با مشورت از سازمان‌هایی که سالهاست در این عرصه فعالیت دارند اقدام کنند.

وی یادآور شد: اینفلوئنسرهای اجتماعی دغدغه چندانی برای حل مسائل ریشه‌ای نخواهند داشت و دلیل آن کاملاً واضح هست به طور مثال اگر مشکلات یک منطقه کامل حل شود این اشخاص که تعدادشان هم کم نیست دیگر نمی‌توانند کمک‌های مالی جمع کنند.

یوسفی از متولیان امر و ارگان‌های مربوطه خواستار شد که با شناسایی این افراد مقابل افزایش بیشتر آسیب‌های اجتماعی شهر اصفهان بایستند که برازنده شهرمان نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ