نجات یک میلیون نوزاد از مرگ با تغذیه شیرمادر

اقتصاد ایران: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شروع تغذیه نوزاد با شیرمادر در ساعت اول پس از تولد را، نجات بخش جان یک میلیون نوزاد در جهان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی، تغذیه با شیر مادر را کودک دانست و گفت: سعی می‌کنیم با حمایت از مادران و اجرای قوانین مربوطه هیچ کودکی از این نعمت الهی محروم نشود.

وی، تغذیه با شیر مادر را بهترین سرمایه‌گذاری برای حفظ و ارتقای سلامت و بقای کودکان و زنان جامعه برشمرد و تاکید کرد: هر ساله شروع تغذیه با شیر مادر ظرف یک ساعت پس از تولد، جان یک میلیون نوزاد را در جهان نجات می‌دهد.

سهرابی با بیان اینکه شیر مادر کامل‌ترین و سازگارترین غذا برای نوزاد است، خاطرنشان کرد: شیر مادر تا پایان ۶ ماهگی به تنهایی برای تغذیه شیرخوار کافی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه زنان در سنین باروری بخشی از جمعیت شاغل کشور را تشکیل می‌دهند، بر اهمیت حمایت اجتماعی و قانونی از این قشر در فرزندآوری و تشویق به تغذیه با شیر مادر تاکید کرد.

وی با اشاره به مشکلات شیردهی در مادران شاغل، شایع‌ترین علت عدم تغذیه با شیر مادر در این مادران را چالش‌های موجود در محل کار برشمرد و فراهم کردن امکانات و فضاهای مناسب برای تغذیه با شیر مادر در محیط‌های کاری و اجتماعی را به عنوان حق مادر و کودک ضروری دانست.

سهرابی در ادامه به لزوم حمایت از مادران شاغل شیرده در قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین تصویب مواد قانونی در این راستا اشاره کرد.

به گفته وی، مرخصی زایمان، مرخصی ساعتی شیردهی مادران شاغل، آماده‌سازی اتاق شیردهی و مهدکودک در محل کار، تأمین امنیت شغلی مادران پس از زایمان و بازگشت به کار از جمله این قوانین است.

سهرابی همه سازمان‌ها، اداره‌ها و نهادها را ملزم به اجرای این قوانین عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر وزارت بهداشت سایر بخش‌ها و سازمان‌ها نیز باید در بهبود این شرایط مشارکت و همکاری داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد حمایت سازمانی مدیران و آگاهی آنها از اهمیت تغذیه با شیر مادر نقش مهمی در توانمندسازی مادران شاغل برای تداوم تغذیه کودک با شیر مادر دارد.

به گفته وی، تغذیه با شیر مادر، ضامن سلامت جسم و روان مادر، کودک، خانواده و جامعه است و ترویج تغذیه با شیر مادر و کمک به مادران وظیفه آحاد جامعه و سرمایه گذاری در راستای سلامت انسان‌ها است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ