راه‌اندازی بخش درمان ناباروری توسط متخصصان ایرانی در کربلا

اقتصاد ایران: مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا از راه‌اندازی بخش درمان ناباروری در بیمارستان امام زین‌العابدین (ع) عراق در شهر کربلا و مدیریت آن توسط متخصصان ایرانی خبر داد‌.

- اخبار اجتماعی -

علی صادقی تبار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از راه اندازی بخش درمان ناباروری توسط متخصصان ایرانی در بیمارستان "امام زین العابدین" در شهر کربلا خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ایران پذیرای بسیاری از بیماران خارجی به ویژه از کشورهای همسایه برای درمان ناباروری است؛ در این راستا مرکز درمان ناباروری ابن سینا نیز مجوز IPD یا پذیرش بیماران بین‌المللی را دریافت کرده است. دریافت مجوز IPD نشان می‌دهد این مرکز، می‌تواند استانداردهای مندرج در آیین‌نامه‌های تأسیس مراکز گردشگری سلامت در مراکز درمانی را پاس کند و به عنوان یک مرکز معتبر که مورد اعتباربخشی قرار گرفته شناخته می‌شود و بنابراین بیماران خارجی با اعتماد بیشتری به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی افزود: بیشترین مراجعات برای درمان ناباروری از کشور عراق، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، عمان، بحرین، امارات و کشورهای شمالی ایران و جمهوری آذربایجان است.

صادقی تبار ادامه داد: یکی دیگر از اهمیت‌های دریافت مجوز IPD این است که در کنار بیماران خارجی، نیروی مترجم مسلط به فرآیندهای درمانی حضور دارد که هم نقش مترجم و هم نقش مشاور را ایفا می‌کند تا یبماران خارجی مشکلی در زمینه درمان نداشته باشند. از سوی دیگر باهدف کوتاه شدن مدت زمان اقامت بیماران خارجی در کشور و کاهش هزینه‌های آن‌ها، سرعت رسیدگی به بیماران بالا رفته و میزان انتظار آن‌ها در صف درمان، نزدیک به صفر است.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا ادامه داد: با استقرار این فرآیندها، توانسته‌ایم اعتبار خوبی در خارج از مرزها در کشورهای همسایه پیدا کنیم و بیماران با اعتماد کامل به سیستم درمانی کشور به مرکز درمان ناباروری ابن سینا مراجعه و خدمات درمانی را دریافت می‌کنند. این فعالیت منجر به این شده که در 10 ماه گذشته دستاورد بزرگی نیز در کشور عراق در زمینه درمان ناباروری داشته باشیم به نحوی که یک بیمارستان معتبر وابسته به عتبه حسینیه به نام بیمارستان امام زین العابدین (ع) از ما درخواست کرد که مدیریت بخش درمان ناباروری در این بیمارستان را عهده‌دار شویم.

وی گفت: خوشبختانه ما با اعزام تیمی از متخصصان شامل گروه‌های زنان و زایمان، ناباروری، اورولوژی، جنین شناسی و ... ارائه خدمات درمان ناباروری را در این بیمارستان راه اندازی کردیم و اکنون 10 ماه است که یکی از بخش‌های فعال بیمارستان امام زین العابدین بخش درمان ناباروری است که به دست ایرانیان مدیریت می‌شود و بیماران خارجی از دانش متخصصان ایرانی در امر درمان ناباروری بهره‌مند می‌شوند. این اقدام از سویی باعث شده که به بیماران و زوجین نابارور در کشور عراق خدمات درمانی ارائه شود و از سوی دیگر، با دریافت هزینه‌های مربوط به تامین نیروی انسانی و خدمات، درآمدزایی نیز ایجاد شده است.

وی از اعزام متخصصان به صورت دوره‌ای (کوتاه مدت و بلندمدت) به این بیمارستان در کربلا بر حسب نیازهای درمانی منطقه خبر داد و تصریح کرد: از آن‌جا که مدیریت بخش درمان ناباروری در بیمارستان امام زین‌العابدین کربلا برعهده مرکز درمان ناباروری ابن سینا قرار گرفته است و همه متخصصان ناباروری مستقر در آن مرکز، ایرانی و از دانش و تخصص برخوردار هستند میزان مراجعات به این بیمارستان برای دریافت خدمات درمانی در عراق نیز بالاست.

وی اضافه کرد: برخی از مراکز درمانی دیگر در کشور عراق نیز با دیدن این روند موفقیت‌آمیز، از مرکز درمان ناباروری ما دعوت به همکاری کردند و ما در حال بررسی هستیم که در صورت وجود زیرساخت‌ها، ارائه خدمات درمانی خود به بیماران خارجی را توسعه دهیم.

وی همچنین درباره هزینه‌های درمان ناباروری بیان ‌کرد: به دلیل پایین بودن تعرفه‌ها در ایران، هزینه‌های درمان ناباروری در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار مناسب‌تر است و می‌توان گفت ارزان‌ترین درمان ناباروری در ایران ارائه می‌شود که نوعی عامل برای رقابت با سایر کشورها در جذب گردشگران سلامت نیز به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ