وجود فلزات سنگین در شکلات

اقتصاد ایران: یک گزارش جدید هشدار می دهد که فلزات سنگین سمی به طور طبیعی در سراسر جهان در خاک هایی که درخت دانه کاکائو کشت می شود یافت می شوند و این فلزات در شکلات ظاهر می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، «لی فریم»، نویسنده اصلی این مقاله از دانشگاه واشنگتن، توضیح داد: «همه ما شکلات را دوست داریم، اما مهم است که مانند سایر غذاهای حاوی فلزات سنگین، از جمله ماهی‌های بزرگ مانند ماهی تن و برنج قهوه‌ای تصفیه نشده، اعتدال را رعایت کنیم.»

فریم افزود: «در حالی که اجتناب از مصرف فلزات سنگین از طریق غذا به طور کامل عملی نیست، اما باید مراقب باشید که چه چیزی می‌خورید و چقدر می‌خورید.»

فلزات به اصطلاح "سنگین" مانند سرب، کادمیوم و آرسنیک، اگر بیش از حد مصرف شوند، می‌توانند تهدید قابل توجهی برای سلامتی باشند.

در مطالعه جدید، تیم تحقیق ۷۲ محصول مبتنی بر کاکائو، از جمله شکلات تلخ، را برای وجود این فلزات آزمایش کردند. محصولات یک سال در میان در طول هشت سال آزمایش شدند.

از جمله یافته‌های آنها به شرح زیر است:

• ۴۳ درصد از محصولات مورد مطالعه بالاتر از حد مجاز حاوی سرب بودند.

• ۳۵ درصد از محصولات مورد مطالعه از بالاترین سطح دوز مجاز برای کادمیوم فراتر رفتند.

• هیچ یک از محصولات بیش از حد مجاز دوز آرسنیک نداشتند.

به گفته محققان، خوردن ۳۱ گرم شکلات در روز احتمالاً هیچ ضرری نخواهد داشت.

اما خوردن چند وعده در روز، یا ترکیب شکلات با سایر مواد غذایی در طول روز که ممکن است حاوی سطوح بالای فلزات سنگین نیز باشد، می‌تواند تهدیدی برای سلامتی باشد.

محققان هشدار دادند خوراکی‌هایی که از کشورهایی با مقررات ضعیف در مورد آلاینده‌های خاک مانند چین، نیجریه، هند و مصر وارد می‌شوند، ممکن است حاوی مقادیر بالایی فلزات سنگین باشند.

به گفته فریم، «وقتی صحبت از کادمیوم می‌شود، برخی از مواد غذایی که باید به آنها توجه کرد جلبک‌های دریایی هستند، به ویژه جلبک دریایی هیجیکی.»

نویسندگان خاطرنشان کردند شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کمی شکلات تلخ ممکن است فواید سلامتی واقعی برای مغز، قلب و کاهش التهاب داشته باشد. اما آنها اضافه کردند که اثرات مضر احتمالی فلزات سنگین در شکلات تلخ در نظر گرفته نشده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ