پیاده روی نوجوانان یزدی در مسیر عاشقی

اقتصاد ایران: یزد- فعال اجتماعی استان یزد از برنامه ریزی برای حضور دانش آموزان در پیاده روی اربعین حسینی خبر داد که در مسیر عاشقی و دلدادگی گام بر می‌دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدهادی مدبری زاده، یکشنبه شب در استمرار سلسله نشست‌های تخصصی «یکشنبه‌های الگونمایی» و در بیست و هشتمین نشست که با هدف معرفی اقدامات و ابتکارات شاخص مردمی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برگزار شد، با اشاره به راه اندازی کاروان دانش آموزی پیاده روی اربعین حسینی گفت: مجموعه قرارگاه صاحب الامر امسال نهمین سفر را برای نوجوانان پسر دبیرستان دوره اول و دوم رقم می‌زند و سعی شده هر سال کمیت و کیفیت کار افزایش یابد.

وی ادامه داد: این مجموعه هرساله این دغدغه را داشت تا تعدادی از دانش آموزان را در مسیر پیاده روی اربعین همراهی کند و لذا این دغدغه از سال ۱۳۹۴ پررنگ‌تر شد و سال اول با ۷۰ الی ۸۰ نفر فعالیت خود را آغاز کرد، هر چند سال اول با سختی‌هایی همراه بود اما سعی شد این اقدام هر سال تشکیلاتی‌تر و با کیفیت بهتر و کمیت بالاتر رقم زده شود.

مدبری زاده افزود: چند سال از این اقدام، و با توجه به اینکه مجموعه‌های دیگری نیز در این زمینه فعالیت داشتند، تصمیم گرفتیم از تجربیات آنان در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این مسیر، استفاده کنیم و در همین راستا ستاد اربعین دانش آموزی استان شکل گرفت و به صورت مردمی ذیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان فعالیت دارد.

این فعال اجتماعی استان یزد بیان کرد: قبل از اربعین، ظرفیت و پتانسیل همه مجموعه‌ها مورد بررسی و هم افزایی خوبی بین مجموعه‌ها شکل گرفت و اعضای جلسات، مؤسسات مردم نهادی هستند که در تربیت نوجوانان فعالیت دارند و لذا کارگروه تربیت تشکیل و همه اقدامات اعم از مسیری که کاروان باید حرکت کند، محتوای برنامه، ارائه خدماتی از جمله وام یا تسهیلاتی که می‌توانند به مخاطب ارائه دهند، مکان‌های مسیر، بسته فرهنگی برای نوجوانان شرکت کننده، روشی که مربی با دانش آموز ارتباط می‌گیرد و … در جلسات کارگروه بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اعزام ۲۰ کاروان نواجوان پسر به این مسیر در سال جاری گفت: امسال ثبت نام به صورت آنلاین و در سه مرحله در حال انجام است که مرحله اول پیش ثبت نام، در مرحله دوم پرداخت وجه به صورت نقد یا اقساط، مرحله سوم ارائه رضایت نامه و تعهد نامه به صورت الکترونیکی و اکنون مرحله دوم در حال انجام است.

مدبری زاده از برگزاری جلسه توجیهی برای والدین خبر داد و اظهار کرد: اعزام دانش آموزی با سه مشکل همراه است، اولین مشکل رضایت مدارس است که چند سال گذشته وجود داشت و امسال با توجه به همزمانی پیاده روی اربعین در تابستان، این مشکل وجود ندارد. دومین مشکل رضایت والدین است که در جلسه توجیهی مطالب لازم ارائه می‌شود و اکثریت با موافقت مواجه شده اما در صورت نیاز جلسه به صورت خصوصی با والدین هم برگزار می‌شود.

وی سومین مشکل در زمینه اعزام دانش آموزی مسائل اقتصادی بیان کرد و افزود: این مشکل نیز به کمک خیری حل شده و خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است و لذا هر کسی که با مشکل مالی مواجه باشد، سعی می‌کنیم آن را حل کنیم.

این فعال اجتماعی با اشاره به اینکه امسال، ظرفیت کاروان برای ۳۰۰ نفر دیده شده که تاکنون بیش از ۱۷۰ دانش آموز در سامانه ثبت نام کرده‌اند بیان کرد: پس از قطعی شدن سفر و پر کردن سه فرم، تقسیم بندی دانش آموزان انجام می‌شود و به ازای هر ۱۰ تا ۱۲ نفر یک مربی در نظر گرفته خواهد شد که این اقدام خدمات اسکان، زیارت، همراهی در مسیر و ارتباط با خانواده را تسهیل می‌کند، همچنین تیم‌های پیش قراول جلوتر از تیم‌های دانش آموزی روند را برای فعالیت‌ها تسهیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی در شب انجام می‌شود گفت: روز استراحت و زمانی به هیئت دانش آموزی متناسب با توان نوجوانان و سخنرانی و گعده و همچنین خدمت رسانی به سایر زائران و موکب داری اختصاص می‌یابد.

این فعال اجتماعی استان یزد گفت: در کربلا هیئت دانش آموزی تشکیل و به عزاداری می‌پردازند، سال گذشته چهار مجموعه دانش آموزی با هم به کربلا رسیدند و نزدیک به ۴۰۰ دانش آموز برنامه مشترکی اجرا کردند.

مدبری زاده با اشاره به محتوایی که در مسیر ارائه می‌شود، اظهار کرد: محتوا در قالب اهداف اجتماعی از جمله ایجاد فضای تفکر در بین دانش آموزان، فضای دقت و تدبر و افزایش روحیه اجتماعی دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ مجموعه تربیتی در یزد با نوجوانان در ارتباط هستند بیان کرد: این مجموعه‌ها در مراسم‌های مختلف اعتکاف، جشن و مناسبت‌های ملی و مذهبی با نوجوانان ارتباط دارند و مربی تیم‌های دانش آموزی پیاده روی اربعین حسینی از این مجموعه‌ها تأمین خواهد شد.

مدبری زاده با اشاره به همکاری نهادها و ارگان‌ها با این کاروان‌ها گفت: همکاری‌ها در هر سال متفاوت است خوشبختانه استاندار یزد در سال گذشته به صورت جدی د ر این مسیر ورود و همراهی کردند. خیران و دغدغه مندان حوزه فرهنگ نیز همکاری‌هایی داشتند که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به بایدها و نبایدهای این مسیر گفت: در فضای دانش آموزی نباید سخت گرفت و بویژه دهه هشتادی‌ها و نودی ها که ویژگی‌های خاصی دارند و باید در نظر گرفته شود، در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که روند فعالیت‌ها به صورت مطلوب انجام شود.

مدبری زاده افزود: محتوا نیز باید بر اساس ویژگی نوجوانان ارائه شود و مربی با دانش آموزان همراه باشد تا جذابیت‌های مسیر برای افرادی که اولین بار در این مسیر حضور می‌یابند، مانعی ایجاد نکند.

وی مباحث مالی را از دیگر بایدها و نبایدهای این مسیر بیان کرد و گفت: در این زمینه نیز می‌توان از ظرفیت خیران استفاده کرد یا پرداخت اقساطی را برنامه ریزی کرد تا این مسیر تسهیل شود. همچنین باید برای دانش آموزانی که احیاناً عضو مجموعه‌ها نیستند، برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا این ارتباط به خوبی برقرار شود و جذب کلاس‌ها انجام تا کار مستمر باشد و مقطعی نباشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ