نخست وزیر رژیم صهیونیستی باز هم برای توافق شرط گذاشت

اقتصاد ایران: در ادامه کارشکنی‌های بنیامین نتانیاهو بر سر راه رسیدن به توافق مبادله اسرا، پیش شرط جدیدی را به شروط سابق خود افزود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی که شامگاه یک شنبه منتشر شد، اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیش شرط جدیدی را برای مذاکره کنندگان اعلام کرده و خواهان آن شد تا تمامی اسرای با محکومیت بالا آزاد شده در چارچوب این توافق باید به خارج تبعید شوند.

این رسانه عبری زبان در گزارشی که شامگاه یک شنبه در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر کرد خبر داد، بنیامین نتانیاهو طی چند روز اخیر چند شرط جدید به پیش نویس توافقنامه مبادله اسرا افزوده بود، با این حال یک شرط دیگر هم اخیار به آن افزوده شد که در چارچوب آن 150 اسیر فلسطینی با احکام بالا را که پیش بینی می‌شود در چارچوب توافق آزاد شوند، باید به خارج از (فلسطین اشغالی) تبعید شوند.

در این بین برخی از اطرافیان نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این رسانه خبر دادند که این اقدام نقض یا انحرافی از چارچوب کلی توافق پیشنهادی بایدن نیست گرچه محافل نزدیک به دفتر نخست وزیر اسرائیل تاکید می‌کنند سخن فقط در مورد تبعید 50 فلسطینی به خارج است.

در همین حال، مذاکره کنندگان ارشد امشب در واکنش به این اخبار به شبکه 13 گفتند: بخشی از تعهد ما در قبال خانواده اسرا آن است که به آنها دروغ نگوییم، پس باید بگوییم نمی‌توان توقع داشت که اسرائیل هر پیش شرطی را که بخواهد اضافه کرده و آن را هم محقق شده بداند در حالی که دو طرف در گردونه یک مذاکرات قرار دارند.

همین امر باعث شد تا منابع آگاه خبر دهند که طی چند روز آینده شاهد موجی از استعفاها در ساختار نهادهای امنیتی اسرائیل خواهیم بود، برخی از شایعات نیز حکایت از آن دارند که دفتر نخست وزیری اسرائیل به دنبال یافتن جانشینی برای مسئول اداره مفقودین و اسرای ارتش است، چون نیتسان آلون ظاهرا جزو افراد مستعفی خواهد بود، گرچه برخی دیگر از منابع این مسئله را به طور کلی تکذیب می‌کنند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ