زبان شعر بهترین ارکان برای بیان مظلومیت مردم فلسطین است

اقتصاد ایران: ارومیه - مسئول دفتر طنز حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: زبان شعر از بهترین ارکانی است که می تواند مظلومیت مردم فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیستی را به انحای مختلف به تصویر بکشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سلیمان پور عصر یکشنبه در برنامه هفتگی محفل طنز ارومیه با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و انعکاس آن در ادبیات حال حاضر در کشورهای مختلف جهان افزود: در ایران هم شاعره فقید ارومیه‌ای شادروان «مریم جهانگیری» نخستین شاعر حامی فلسطین و ضد صهیونیسم ایران است و در سال ۱۳۲۸ به حمایت از مسلمانان فلسطین و بیت المقدس و در هجو اشغالگران صهیونیست شعر سرودهاست.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه طنز سیاسی و اشعار جدی همواره در ادبیات شاعران ایران و استان جریان داشته است، اظهارکرد: تا به امروز شاعران ایرانی مثل استاد شهریار، مهرداد اوستا، حمید سبزواری و شاعرانی از ارومیه نظیر مرحوم استاد عبدالحسین تنها، بیت الله جعفری و بسیاری از شاعران دیگر اشعاری جدی در حمایت از فلسطین و اشعار طنز در هجو اشغالگران فلسطین و غزه سروده‌اند.

این شاعر ارومیه‌ای با نگاهی به موضوع ترور شهید «اسماعیل هنیه» توسط عوامل اسرائیل و آمریکا اظهارکرد: شاعران، نویسندگان و روزنامه نگاران آزاده دنیا همراه با حمایت سیاسی و انسانی مردم ایران و ملت‌های دنیا از مردم مظلوم فلسطین و غزه، در پشتیبانی از تحقق آرمان آزادی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌های غاصب و تروریست در صف اول حمایت بوده و در این میان طنزپردازان و کاریکاتوریست‌ها پیشگام‌تر از دیگر اقشار هنرمند هستند.

همچنین در ادامه این محفل محمد رنجبری به بیان ماهیت ادبیات طنز و ویژگی‌های بنیادین آن پرداخت.

مسئله فلسطین و جنایت رژیم غاصب صهیونیستی در طول سالیان متمادی در ادبیات اکثر ملت‌های جهان در قالب شعر و داستان مطرح شده و اندکی بعد در قالب فیلم‌های سینمایی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را به تصویر کشیده است و این روند همچنان ادامه دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ