مرحله کشوری مسابقات قرآنی در تبریز برگزار می شود

اقتصاد ایران: ارومیه - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: مرحله کشوری مسابقات قرآنی به احترام شهدای خدمت در تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز یکشنبه در آئین اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف آذربایجان غربی، با بیان اینکه تنها نفرات اول برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه یافته‌اند، افزود: مرحله کشوری مسابقات به احترام شهدای خدمت در تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ نفر در این جشنواره قرآنی گسترده ثبت نام کرده بودند، اضافه کرد: مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در سه منطقه شمال به مرکزیت خوی، جنوب در مهاباد و مرکز استان ارومیه برگزار شد و ۱۵۰ نفر (۷۰ نفر از خواهران و ۸۰ نفر از برادران) به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های ترتیل، قرائت، تحقیق، حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۵ جز، اذان و دعاخوانی در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه هم در این مراسم گفت: مدعیانی که ادعای آنان در خصوص آزادی بیان، گوش فلک را کر کرده، تحمل شنیدن صدای قرآن را ندارند و به همین خاطر در صدد مقابله با آن بر می آیند.

حجت الاسلام قریشی افزود: مدعیان دروغین آزادی دست به سوزاندن قرآن می‌زنند و تصور می‌کنند با سوزاندن، این کلام الهی از بین خواهد رفت در حالی که قرآن کریم با این هجمه‌ها عظمت خود را از دست نمی‌دهد.

وی خطاب به فعالان قرآنی و شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی اظهار کرد: قرآن را با تدبر و تانی بخوانید زیرا با تأمل و تدبر خواندن قرآن زندگی ما را تغییر می‌دهد و راه جدیدی در برابرمان ترسیم می‌کند.

امام جمعه ارومیه گفت: خداوند متعال قرآن کریم را نوری بی انتها و وسیله‌ای برای هدایت بشر معرفی و نبی مکرم اسلام را چراغ منیر و سراج منیر دانسته که با تاسی از قرآن سخن گفته و حرکت کرده و بشر را هدایت می‌کند.

وی افزود: قرآن بشر را از تاریکی و جهالت نجات می‌دهد و کسی که زندگیش با قرآن عجین شود، بدون شک راه روشنی در پیش خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ