پزشکیان: ترور شهید هنیه بدون پاسخ نخواهد ماند

اقتصاد ایران: رییس جمهور در دیدار وزیر خارجه اردن گفت: ترور شهید هنیه اشتباه بزرگ صهیونیست‌ها بود که بدون پاسخ نخواهد ماند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس جمهور عصر امروز یکشنبه در دیدار «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه پادشاهی اردن، با تشکر از پیام تبریک و آرزوی پادشاه و دولت اردن برای موفقیت دکتر پزشکیان در سمت ریاست جمهوری، محور سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و دولت چهاردهم را گسترش و تقویت صلح، آرامش و ثبات در منطقه و جهان عنوان و بر ضرورت انسجام کشورهای اسلامی برای توقف تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم غزه تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید هنیه در تهران، ترور مهمان جمهوری اسلامی ایران را اقدامی برخلاف تمام قوانین بین‌المللی و اشتباه بزرگ صهیونیست‌ها دانست و با بیان اینکه انتظار جمهوری اسلامی ایران از همه کشورهای اسلامی و آزادگان جهان این است که چنین جنایاتی را با قوت محکوم کنند، تاکید کرد که این گستاخی صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

 پزشکیان همچنین با بیان اینکه امروز برخی تلاش می‌‌کنند جای حق و باطل را عوض کنند، افزود: بزرگترین دشمنان و ناقضان آزادی و دمکراسی و حقوق انسان، در حالی که تمام توان علمی و عملیاتی خود را در جهان برای ترور به کار گرفته‌اند و جنایت‌های فیجعی مرتکب می‌شوند، ادعای دفاع از آزادی، دمکراسی و حقوق بشر سرداده و هر کس را که از آنها تبعیت نکند، دشمن این اصول و ارزش‌ها معرفی می‌کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از دیدار ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هیئت‌های دیپلماتیک درباره از سرگیری روابط ایران و اردن سریع‌تر به سرانجام رسیده تا علاوه بر بهره‌مندی دو کشور اسلامی از ظرفیت‌های یکدیگر، ملت‌های منطقه نیز از این دوستی و همکاری‌های سازنده بیش از پیش بهره بگیرند.

«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه پادشاهی اردن نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم، تبریک و آرزوی موفقیت پادشاه این کشور برای رئیس جمهور، با بیان اینکه اردن به دنبال از سرگیری روابط با جمهوری اسلامی و تلاش مشترک برای ایجاد ثبات، امنیت و آرامش بیشتر در منطقه است، اظهار داشت: اردن تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه را از همان ابتدا قویا محکوم کرده است.

وزیر امور خارجه اردن همچنین با اشاره به محکومیت ترور شهید هنیه از سوی کشورش، این اقدام را در جهت تلاش نتانیاهو برای گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه دانست.

ایمن الصفدی همچنین با اشاره به تمایل کشورش برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران از بررسی راه‌های گسترش روابط دو کشور در این سفر خبر داد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ