درخواست رئیس جمهور از مردم برای حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق

اقتصاد ایران: رئیس جمهور بر به کارگیری تمام ظرفیت‌های نیروگاهی کشور برای تولید و تامین پایدار برق و نیز اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیئت دولت عصر امروز (یکشنبه) به ریاست مسعود پزشکیان و با دستور کار بررسی راهکارهای مدیریت مصرف انرژی در پی بروز گرمای بی‌سابقه در کشور برگزار شد.

در این جلسه مسعود پزشکیان ناظر به گزارش وزیر نیرو درباره میزان تولید و مصرف برق، با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف برای عبور از چالش افزایش بی‌سابقه دمای هوای کشور در روزهای پیش‌رو، بر به کارگیری تمام ظرفیت‌هایی نیروگاهی کشور برای تولید و تأمین پایدار برق تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین ضمن دستور به همه وزارتخانه‌ها و ادارات برای کاهش مصرف انرژی و همچنین اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، از مردم خواست در مصرف برق حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند.

در ابتدای این جلسه محرابیان وزیر نیرو در گزارشی تفصیلی به میزان تولید و مصرف برق و چالش‌های پیش‌روی کشور در این زمینه در پی ثبت رکوردهای منطقه‌ای و جهانی در افزایش دما به‌ویژه در هفته جاری پرداخت و گفت‌: در کشور ما به ازای هر یک درجه افزایش دما، ۱۸۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌شود و در شرایطی که امسال در اغلب کشورهای دنیا شاهد نقصان در تأمین برق و قطعی‌های مکرر برق بوده‌ایم، بحمدالله با برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته در مدیریت مصرف تا کنون در تأمین برق پایدار مشکل جدی نداشته‌ایم.

وزیر نیرو با بیان اینکه در طی ۱۰ سال گذشته رشد مصرف برق کشور به طور متوسط حدود ۴ درصد بوده، در حالی که تنها در سال جاری ما شاهد رشد ۹ درصدی مصرف بوده‌ایم، افزود: نکته مهم این است که کمینه دما نیز به شدت رشد کرده است.

محرابیان افزود: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا به اوج خواهد رسید و استان‌های مرکزی کشور از جمله تهران نیز دمای حدوداً ۴۵ درجه‌ای را تجربه خواهند کرد که در چنین درجه حرارتی علاوه و بر تأمین سلامت مردم، تأمین و توزیع برق نیز به شکل ویژه‌ای اهمیت می‌یابد که نیازمند همراهی جدی مردم و مدیریت مصرف است.

در بخش دیگری از جلسه امروز هیئت دولت، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات معاونین رئیس جمهور در دولت سیزدهم، برای پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه، قائم‌پناه معاون اجرایی، ظریف معاون راهبردی‌، دبیری معاون پارلمانی و امور مجلس و طیب‌نیا مشاورعالی رئیس جمهور در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ