فریاد لبیک خامنه‌ای توسط عزاداران پاکستانی + فیلم

اقتصاد ایران: صدها نفر از مردم پاکستان با برگزاری تجمعی گسترده ضمن محکومیت جنایت ترور اسماعیل هنیه از سوی رژیم صهیونیستی، خواستار انتقام سخت از این جنایت بزدلانه شدند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: صدها نفر از مردم شهر اسکردو بلتستان پاکستان عصر امروز با حضور در دسته‌های عزاداری ایام عاشورا در واکنش به اتفاقات اخیر علیه از آمریکا ابراز برائت کرده و شعار «لبیک خامنه ای»، «حیدر حیدر» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

حجت الاسلام سید علی رضوی رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان شاخه گلگیت بلتستان در این تجمع که در همبستگی با مردم فلسطین و در حمایت از موضع مقام معظم رهبری مبنی بر مجازات مجرمان شهادت اسماعیل هنیه برگزار شد، گفت: امروز ولی امر مسلمین امام خامنه ای تنها نسیتند، ما همه سربازان او هستیم، ما گوش به فرمان ولی امر خود هستیم و اعلام حمایت و همبستگی خود را با مقام معظم رهبری اعلام می‌کنیم.

گفتنی است شیعیان ایالت گلگیت - بلتستان واقع در شمال پاکستان قیام عاشورا و تشنگی حضرت سیدالشهدا علیه السلام و اصحاب باوفای ایشان را به عنوان یکی از آئین‌های ویژه عزاداری خود می‌دانند.

امسال آئین‌های کهن «اسد عاشورا» با دهه سوم ماه محرم مصادف است، این سنت عنوان مراسم عزاداری می‌باشد که شیعیان در شمال پاکستان در فصل گرما به یاد تشنگی یاران سیدالشهداء حضرت امام حسین (ع) در صحرای سوزان کربلا برگزار می‌کنند.

شیعیان منطقه بلتستان معروف به «ایران کوچک» علاوه بر ماه محرم الحرام یک دهه عزاداری در اواسط فصل تابستان را طبق سنت گذشته برگزار می‌کنند، چون معتقدند که واقعه کربلا در فصل گرم سال (۶۱ هجری قمری) به وقوع پیوسته و باید عزاداری و سینه زنی برای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام در گرمای تابستان برگزار شود تا عزاداران شدت عطش و گرمای سوزان صحرای کربلا را با جسم و جان خود درک کنند.

شهر اسکردو مرکز شیعیان در شمال پاکستان و روستاهای اطراف که در دل کوه‌های سر به فلک کشیده به ویژه همجوار بودن با «کی -۲» دومین قله بلند جهان، میزبان اصلی این آئین‌های مذهبی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ