کمیته‌ های۱۴ گانه ستاد اربعین ری اقدامات را مردمی سازی کنند

اقتصاد ایران: ری- فرماندار ویژه ری گفت: کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد اربعین شهرستان برای مردمی سازی این برنامه اقدام و برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی باب الحوائجی شامگاه یکشنبه در دومین نشست هماهنگی مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) شهرستان ری که با حضور حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، رؤسای کمیته‌های ۱۴ گانه و مسئولین ادارات و دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، امدادی و خدمات رسان در محل آستان مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد با تقدیر از میزبانی آستان مطهر جهت برگزاری جلسه و دغدغه مندی تولیت معزز آستان در موضوع پیاده روی اربعین، گفت: خدمت به حضرت سیدالشهداء علیه السلام و زائرین ایشان مدال افتخاری است که تا ابد بر سینه تمامی عاشقان و کسانی که حتی کوچک‌ترین قدمی را در این مسیر برداشته اند خواهد درخشید.

وی افزود: همه ما می‌بایست موضوع اربعین و امام حسین (ع) را تمامی مایملک دنیایی جدا کرده و به صورت دلی و معنوی به آن بنگریم. داشتن یا نداشتن بودجه و امکانات، پای کار آمدن یا نیامدن فلان اداره و دستگاه و هزار و یک مشکل کوچک و بزرگ هیچکدام نباید در این مسیر نورانی خللی ایجاد کرده و مانع از ادای وظیفه ما در راه خدمت به حضرت اباعبدالله و زائرین و دلدادگان حضرتش گردد.

باب الحوائجی ادامه داد: به دلیل حضور پربرکت مضجع مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در شهرری به عنوان کربلای ایران اسلامی، امروز دیگر موضوع مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین به موضوعی بزرگ و پر اهمیت و حتی دارای بازخورد خبری و رسانه‌ای ملی و سراسری تبدیل شده، به همین دلیل برنامه ریزی های ما باید بسیار دقیق و ماندگار باشد، در راستایی که هرساله این مراسم بهتر از سال قبل با مشکلات کمتر و سطح رضایتمندی بالاتر زائرین انجام شود.

رئیس ستاد اربعین شهرستان ری افزود: پیاده روی اربعین در ری نمونه‌ای در مقیاس کوچک‌تر از پیاده روی اربعین در کشور عراق و مسیر کربلای معلی است که هرساله تکرار می‌شود. به همین دلیل ما نیز باید برنامه ریزی ها و امکانات را به گونه‌ای مدیریت نمائیم که هرسال این اجتماع عظیم باشکوه‌تر و پر برکت تر از سال قبل برگزار و با اینکه هر ساله به جمعیت شرکت کنندگان در این مراسم معنوی اضافه می‌شود ما باید به گونه‌ای عمل نمائیم که سطح خدمات و مدیریت ما متناسب با رشد جمعیت افزایش یابد.

باب الحوائجی اضافه کرد: مهمترین نکته‌ای که می‌بایست در موضوع برگزاری راهپیمایی روز اربعین به آن توجه ویژه ای نمائیم موضوع مردمی سازی این اجتماع عظیم است، برنامه ریزی های ما باید به نحوی باشد که سهم عمده کارها را به مردم واگذار کرده و اجازه دهیم مردم خود مدیریت این صحنه باشکوه از عشق و ارادت به ساحت سیدالشهداء را اداره و کارسازی کند و در همین راستا ضروری است کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد اربعین شهرستان برای مردمی سازی این برنامه اقدام و برنامه ریزی کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان گفت: خداوند را شاکریم که امکانات و منابع مورد نیاز میزبانی از خیل عظیم زائران و عاشقان مکتب عاشورا تا حدود زیادی در شهرستان ری موجود می‌باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ