ترورهای رژیم صهیونیستی توانایی مقاومت را کم نکرده است

اقتصاد ایران: یک کارشناس روابط بین الملل گفت: ترورهای رژیم صهیونیستی توانایی مقاومت را کم نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، الهام صباغ، کارشناس روابط بین الملل در گفتگویی در خصوص ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: دیدگاه ایران از لحاظ دیپلماسی و وزارت خارجه این است که خاکش مورد هدف قرار گرفته است و ایران از حق مشروع خودش در پاسخگویی کوتاه نخواهد آمد و در حقیقت از همه حقوقش برای هدف قرار دادن اسرائیل و انتقام ترور اسماعیل هنیه در خاک خودش و حاکمیت ایران اتفاق افتاده است بهره می‌برد؛ اما پاسخ دادن به این اقدام ددمنشانه و تروریستی نیاز به برنامه‌ریزی محاسبات و هماهنگی بین سران مختلف در حوزه‌های سیاسی و نظامی دارد.


وی افزود: از لحاظ حقوق بین‌الملل ما باید در حقیقت استناد کنیم به منشور سازمان ملل و وقایعی که از فروردین امسال در حوزه بین الملل و سازمان ملل رخ داده و ما می‌توانیم به آنها تاکید کنیم و در ادامه اقدامات خود را با همراهی جامعه جهانی داشته باشیم.

وی افزود: در اوایل امسال قطعنامه‌ای ذیل فصل ۶ سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی به اجماع رسید و تصویب شد. با توجه به اتفاقی که افتاده است و نشست شورای امنیت برگزار شد، اکثریت اعضای شورای امنیت غیر دائم و دائم این حادثه را محکوم کردند و از همه مهم‌تر حق حاکمیت ایران را حق مسلم ایران دانستند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: امیدواریم که این قضیه از این منظر پررنگ‌تر باشد و ادامه پیدا کند تا اینکه بتوانیم به یک اجماع جهانی در بحث حقوق بین‌الملل برسیم.

وی افزود: حضور پرشور مردم همیشه بر اتفاقات ایران در عرصه بین الملل تأثیر داشته است. مردم با شرکتشان در سه حماسه بزرگ اول از همه شهادت شهید رئیسی که ۷ میلیون در کلانشهر تهران و مشهد مردم حاضر شدند و در اتفاق دوم حضور انتخاباتی بسیار پرشور بود و از همه مهم‌تر مراسم تشییع شهید هنیه که با حضور جماعتی که من دیدم در حد تشییع شهید شهید حاج قاسم سلیمانی بود و این‌ها به واکنش حاکمیت ایران به این اقدام ناجوانمردانه مشروعیت می‌دهد اما باید با برنامه‌ریزی باشد.

صباغ گفت: اگر بخواهیم انتظار داشته باشیم کشورهای عربی غیر از محور مقاومت با ما همراه باشند بستگی به این دارد که ما باید برنامه‌ریزی کنیم مذاکره کنیم و از راه اجماع جهانی پیش برویم. اما امروز نخست وزیر قطر پیام گذاشته با اتفاقاتی که اسرائیل رقم می‌زند حرفی از صلح وجود ندارد. آقای اردوغان به خونخواهی از اسماعیل هنیه نطق کردند.


وی افزود: راهبرد ترور در بطن ماهیت و موجودیت رژیم صهیونیستی است. ترورهای رژیم صهیونیستی توانایی مقاومت را کم نکرده است. انشالله پروژه محاصره اسرائیل ادامه خواهد کرد.

صباغ با اشاره به سفر اخیر نتانیاهو به آمریکا گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان کنگره آمریکا که اکثراً دموکرات بودند در کنگره حضور نداشتند و جمهوری‌خواهان آنجا بودند. آقای جاب شومر که مهم‌ترین سناتور دموکرات است و یهودی است حاضر نشد در سخنرانی نتانیاهو باشد. خانم نانسی پلوسی را شما ندیدید.

وی افزود: خانم نانسی پلوسی گفته بود سخنرانی نتانیاهو یکی بدترین سخنرانی‌های مقامات در کنگره آمریکا است. دخترخوانده خانم هریس یکی از بزرگترین کمپین‌های خیرخواهانه را برای غزه دارد که تا همین الان ۱۰ میلیون دلار پول جمع کرده است و نشان می‌دهد که اسرائیل در آمریکا در انزوا قرار دارد.

صباغ گفت: همچنین اختلافاتی در داخل اسرائیل علیه نخست وزیر جنایتکار وجود دارد.

وی افزود: در داخل ایران و با انتخاب رئیس جمهور جدید از همه سوی جهان به سمت ریاست جمهوری پیام آمده است و توافقات و تعاملاتی که نامه‌های دعوتی که هنوز روز دوم ریاست جمهوری است و از جاهای مختلف دریافت می‌کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ