۱۰ هزار کشته و زخمی آخرین آمار تلفات جنگ اسرائیل

اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان اعلام کرد، طی چند ماه اخیر جنگ بیش از ۱۰ هزار نظامی اسرائیلی کشته یا زخمی‌ شدند و ارتش اسرائیل همین تعداد در حال حاضر نیرو کم دارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی که امروز یکشنبه منتشر شد اعلام کرد حداقل 10 هزارنظامی اسرائیلی از 7 اکتبر به بعد کشته یا زخمی ‌شده‌اند، این در حالی است که ماهانه 1000 نظامی جدید به جمع زخمی‌های معلول نیازمند بازتوانی به این آمار اضافه می‌شوند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، این آمار به شکل رسمی از سوی وزارت جنگ اسرائیل منتشر می‌شود با این حال ارقام موجود مانع از آن نمی‌شود که کنست و کابینه اسرائیل قانون تمدید خدمت الزامی را به تصویب نرسانده و باعث شود تا نظامیان اسرائیلی دچار سرخوردگی و افت روحیه بسیار شدید گردند.

آحارانوت به نقل از یکی از پدر یکی از نظامیان تیپ ناحال، تیپ نخبه ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: فرزندش اکنون در عمق شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه مشغول جنگ است اما در تاریخ جنگ‌های اسرائیل از سال 1948 تاکنون سابقه نداشته است که نظامیان اسرائیلی در این شرابط بد قرار بگیرند به نحوی که برای 10 ماه متوالی در شرایطی غیر مناسب همچنان در جنگ باشند.

این رسانه همچنین خبر داد، ارتش اسرائیل در اقدامی سلطه گرانه به نظامیان زن که در بلندی‌های جولان مشغول فعالیت هستند، خبر داده است مجبور هستند 4 ماه اضافی هم در خدمت باقی بمانند، این در حالی است که آنها انتظار داشتند ماه آینده میلادی (سپتامبر) خدمت آنها به پایان برسد.

گفتنی است براساس اطلاعاتی که بعد از عبور از اداره نظارت بر مطبوعات و سانسور نظامی ارتش اسرائیل متنشر شده‌اند، در جنگ فعلی در غزه بیش از 690 نظامی و سرباز اسرائیلی به هلاکت رسیده اند، این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان، ارتش را به مخفی کاری در اعلام رقم واقعی تلفات نظامیان خود به طور اعمل و نظامیان به هلاکت رسیده خود به طور اخص متهم می‌کنند.

در حال حاضر ارتش اسرائیل برای برطرف کردن نیاز خود به نیروی انسانی که گفته می‌شود بالغ بر 10 هزار نفر است، یهودیان افراطی (حریدیم)‌ها را مجبور به انجام خدمت سربازی کرده است امری که به شدت با مخالفت آنها مواجه شده و باعث تظاهرات و درگیری گسترده آنها شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ