جاده مرگ نیازمند احیا

اقتصاد ایران: اردبیل- اهالی شمال استان در تردد روزانه خود با تصادفات مرگبار روبه‌رو شده و انتظار دارند تا جاده معروف به مرگ به نقطه احیا و چهار خطه ایمن تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی حوادث تلخ و ناگوار جاده‌های شمال استان کام مردم این منطقه را ناگوار کرده که کم عرض بودن این محور همراه با شیب‌های تند و پیچ خطرناک سالانه حوادث تلخی را در جاده‌های شمال استان به ویژه محور اردبیل – گرمی – بیله‌سوار رقم زده و بر نگرانی‌های اهالی این مناطق افزوده است.

چهار خطه گرمی به بیله‌سوار که قرار بود در کمتر از سه سال اجرایی شود همچنان بلاتکلیف رها شده و در این محور ترانزیتی که قرار بود در قالب بزرگراه قفقاز به بهره‌برداری برسد، همچنان پیمانکار اجرایی پروژه را رها کرده و خبری از کارهای عمرانی و زیربنایی نیست.

نماینده مردم گرمی به ۲ پروژه مهم اجرایی این منطقه اشاره کرد و گفت: پروژه چهار خطه گرمی به سمت بیله‌سوار و گمرک این شهرستان قرار بود در سال‌های گذشته اجرایی شود که با رکود و تعطیلی روبه‌رو شده است.

محمد خوش‌سیما تصریح کرد: پیگیری‌های لازم در این حوزه انجام شد و با انجام مناقصه پیمانکار جدید انتخاب شده و انتظار می‌رود در روزهای آینده مجدداً این پروژه از سر گرفته شود.

وی در مورد چهار خطه مسیر ۱۵ کیلومتری اردبیل به گرمی نیز افزود: این پروژه نیز روند کندی داشت که با تغییر پیمانکار و مجری قرار شد از هفته آینده سرعت اجرایی بیشتری به خود گرفته تا ما شاهد تکمیل این پروژه و راحتی تردد اهالی باشیم.

نقطه حادثه‌خیز در محور گرمی – اردبیل نیست

اما معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در یک اظهار نظر عجیب اعلام کرد که در محور اردبیل – گرمی هیچ نقطه حادثه‌خیزی شناسایی نشده است.

آیدین هاشمی خاطرنشان کرد: از ۷۷۱ نقطه حادثه خیز در کشور، ۱۳ نقطه حادثه‌خیز در استان اردبیل معرفی شده که عمده این نقاط حادثه‌خیز در اصلاندوز و پارس آباد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در محور اردبیل به سمت گرمی تا سه راهی صحرا به طول ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت را امسال اجرایی کردیم و ۳۳ میلیارد تومان منابع برای این پروژه هزینه شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: در محور رضی به گرمی نیز به طول ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در حال انجام است و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای این پروژه تخصیص یافته است.

هاشمی در ادامه یادآور شد: به هیچ وجه نقطه حادثه‌خیز در این مسیر وجود ندارد و عمده دلیل تصادفات بی‌احتیاطی رانندگان و عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی با انتقاد از اصطلاح غلط جاده مرگ به کار رفته برای این محور مواصلاتی تصریح کرد: نه تنها این مسیر جاده مرگ نیست بلکه جاده ایمن و احیا شده‌ای است که در صورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌توان سفر ایمن و کم حادثه‌ای را در این مسیر انجام داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ