اساتید بسیجی باید مأمن و پاسخگوی شبهات دانشجویان باشند

اقتصاد ایران: مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: اتاق اساتید بسیجی باید مأمن و پناهگاه دانشجویانی باشد که ذهنشان پر از شبهه، ایراد و انتقاد است.

به‬ گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد مروی در همایش جهادگران تبیین که با حضور اساتید بسیجی دانشگاه‏‌های سراسر کشور در مجتمع امامت مشهد برگزار شد، دانشگاهیان و نخبگان را از اقشار مهم جامعه که مورد طمع دشمنان هستند، معرفی و اظهار کرد: دفتر بسیج دانشگاه و اتاق اساتید بسیجی باید مأمن و پناهگاه دانشجویان باشند که ذهنشان پر از سوالات است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اساتید بسیجی باید فضایی را در دانشگاه‌‎ها ایجاد کنند که دانشجویان با آسودگی خاطر و با شجاعت به آن‌ها مراجعه و سخنان، سوالات، انتقادات و شبهه‌های خود را بیان کنند و پاسخ مناسب دریافت کنند.

وی همچنین نسبت به اهمیت برخورداری اساتید بسیجی از قدرت علمی بالا تأکید و تصریح کرد: یکی از دلایل رقم خوردن انقلاب اسلامی، قدرت علمی و آگاهی بالای حضرت امام خمینی (ره) بود؛ اگر امام به لحاظ دانش دستشان پر نبود و در مرتبه بالای علمی قرار نداشتند؛ قطعاً موفق به انقلاب نیز نمی‌شدند؛ امام (ره) به واسطه قدرت علمی توانست نخبگان روحانیت همچون شهید مطهری را جذب کند.

مروی با اشاره به این سخن امام علی (ع) که فرمود «العِلمُ سُلطان، علم سلطنت و قدرت است» تصریح کرد: اگر چه همراهان امام خمینی (ره) در ابتدای نهضت اکثریت نبودند، اما به واسطه جایگاه علمی حضرت امام (ره) اشخاص و نخبگانی نافذ و تأثیرگذار اطراف ایشان گردآمدند؛ از این رو اساتید بسیجی اگر می‌‎خواهند در دانشگاه‏‌ها تأثیرگذار باشند و نقش مرجعیت پیدا کنند باید در تخصص و رشته خود دست برتر داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس شهید دکتر اسماعیل هنیه به دست رژیم سفاک صهیونیستی در حریم جمهوری اسلامی، ابراز کرد: ان‎‌شاءالله رژیم صهیونیستی سزای این گستاخی، جسارت و جنایت را به بهترین نحو دریافت خواهد کرد.

وی افزود: خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عراق، خون شهید هنیه در ایران و خون‌های پاک دیگر شهدای ایرانی، فلسطینی و یمنی، پیمانی نانوشته را ایجاد کرده است، پیمانی که به راحتی قابل گسست نیست، پیمان مقدسی از جریان گسترده و بین المللی مقاومت که نه تنها ریشه صهیونیست جنایتکار که ریشه استکبار را برخواهد چید.

مروی اعتراضات بی‌سابقه در دانشگاه‌های مهم آمریکا در حمایت از غزه و محکومیت اسرائیل را از نشانه‌های آگاهی جهانی نسبت به استکبار دانست و ابراز کرد: اینکه در معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا جایی که محل تربیت مدیر و سیاستمدار برای استکبار است، پرچم فلسطین بلند و شعار دفاع از غزه سر داده می‌شود؛ پیام معناداری دارد و نشان‌دهنده قدرت ایران و نفوذ تفکر و شعارهای آزادی خواهانه جمهوری اسلامی به بطن آمریکاست.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دامنه نفوذ تمدنی و فرهنگی انقلاب اسلامی در حال گسترش است و استکبار نتوانسته جلوی آن را بگیرد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی فلسفه و شعار دموکراسی غرب را به چالش کشانده و بزرگی انقلاب و دلیل دشمنی‌های مستکبران با این نظام مقدس نیز همین موضوع است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اصلی‌‎ترین، ریشه‌ای ترین و نقطه کانونی استکبار که تفکر لیبرال بوده را هدف قرار داده است؛ بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون استکبار علیه جمهوری اسلامی انواع کارشکنی‏‌ها و توطئه‌ها را از جنگ تحمیلی و جریان منافقین تا فتنه‌های مختلف و تحریم‌های اقتصادی به کار برده و از هیچ امری برای ضربه به ایران فروگذاری نبوده است و اگر اقدامی نیز صورت نگرفته نه اینکه نخواستند، نتوانسته‏‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ