بازدید وزیر خارجه ترکیه از بندر العریش و گذرگاه مرزی رفح

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه ترکیه که به دعوت همتای مصری خود به این کشور سفر کرده است، از بندر العریش و گذرگاه مرزی رفح بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه که به دعوت بدر عبدالطی، همتای مصری خود به این کشور سفر کرده است، امروز یکشنبه از بندر العریش و گذرگاه مرزی رفح بازدید کرد.

فیدان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده در بندر العریش و گذرگاه مرزی رفح را به همراه مقامات مصری بررسی کرده است، گفت: ترکیه کشوری است که کمک‌های بشردوستانه اش را به غزه ارسال کرده است.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه تاکید کرد: با این حال، هدف ما از حضور در اینجا صحبت در مورد کمک‌ های ترکیه نیست، بلکه این است که نسل‌ کشی در غزه را به آگاهی افکار عمومی جهان برسانیم.

فیدان با تاکید بر اینکه انسداد گذرگاه مرزی توسط رژیم صهیونیستی، هدف قرار دادن کاروان‌ های کمک‌ رسانی، کشتار امدادگران، جلوگیری از تخلیه بیماران و غیرنظامیان و فاسد شدن محموله هزاران کامیون حامل کمک‌ های انسانی جنایت علیه بشریت است، خاطرنشان کرد: این اولین مرحله نسل‌ کشی انجام شده در آن سوی مرز است.

وی گفت: جهان نباید در برابر این ظلم (رژیم) اسرائیل سکوت کند و باید تلاش بیشتری را برای اطمینان از تردد بدون مانع و بدون وقفه به غزه انجام دهد.

این مقام ترکیه همچنین تاکید کرد که آنکارا با دولت، شهروندان و سازمان‌ های غیردولتی خود همیشه در کنار مردم فلسطین خواهد بود و به وظایف اخلاقی و انسانی خود ادامه خواهد داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ