نقش مادران در تبیین مساله ولایت بسیار مهم است

اقتصاد ایران: مشهد- همسر شهید جمهور گفت: نقش مادران در تبیین ولایت بسیار مهم است آنان ارزش‌های سیاسی را در محیط خانواده معنا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمیله علم الهدی یکشنبه در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسؤولان و اعضای شورای بسیج اساتید کشور در مشهد اظهار کرد: دستاوردهای جمهوری اسلامی تنها محدود به توسعه اقتصادی و صنعتی نیست، بلکه تربیت صدها هزار عارف و شهید که به مقام عالی شهادت نائل شده‌اند، از بزرگترین دستاوردهای این نظام است.

همسر شهید جمهور افزود: نظام ولایی که جمهوری اسلامی بر آن تأکید دارد، در مقابل نظام‌های سلطانی و توده‌ای، به عنوان یک رقیب سرسخت مقاومت می‌کند. این نظام به موقعیتی رسیده که باید به جهانیان معرفی شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به عنوان فقیه، فیلسوف سیاسی و عارف بزرگ با ایجاد نظام ولایی، دیدگاهی جدید برای حکمرانی ارائه داد که بر اساس عدالت و انسانیت استوار است.

به گفته علم الهدی، جریان اسلامی با تأسیس نظام سیاسی اجتماعی ولایی، به دنبال برقراری عدالت و آزادی است، امروز می‌توانیم دستاوردهای مادی و توسعه‌های اقتصادی کشور را با دوره طاغوت مقایسه کنیم و ببینیم که چه پیشرفت‌هایی در زمینه‌های علمی، فناوری، رفاه و آسایش مردم حاصل شده است.

همسر شهید جمهور با مقایسه نظام ولایی با نظام‌های لیبرال و سوسیالیستی گفت: کشورهای با نظام لیبرال یا سوسیالیستی ممکن است بدون مواجهه با چالش‌های بزرگ به توسعه‌هایی دست یافته باشند، اما نظام ولایی با تمام مشکلات و چالش‌ها، توانسته است به دستاوردهای بزرگی دست یابد و نشان دهد که این نوع حکمرانی قابلیت تحقق عدالت و آزادی واقعی را دارد.

وی اظهار کرد: بدون انقلاب اسلامی ما نمی‌توانستیم به دستاوردهای واقعی دست یابیم، تعالیم قرآن کریم و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به ما می‌آموزد که زندگی دنیوی تنها مرحله‌ای از مسیر سعادت ابدی است و انسان باید در این دنیا به گونه‌ای عمل کند که سعادت و رفاه واقعی را در جهان دیگر به دست آورد.

علم الهدی تأکید کرد: در نظام ولایی، خدا ولی خود را تعیین می‌کند و مردم موظف به تحقق این ولایت هستند. در این نظام برخلاف تصور عموم مردم تنها وظیفه رأی دادن ندارند، بلکه متعهد به اقامه حکومت و عدالت هستند و تربیت و ارتقای شهروندان متعهد در این زمینه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اهمیت تربیت سیاسی در خانواده

همسر شهید جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تربیت سیاسی در خانواده پرداخت و گفت: شهید رئیسی عنوان می‌کرد، مردم به من رأی دادند و من نمی‌توانم با فریب، کاری انجام دهم.

وی افزود: در نظم ولایی از درون خانواده و دوران کودکی، ولایت در قلب افراد شکل می‌گیرد. جمهوری اسلامی و به‌ویژه تربیت سیاسی در ایران، به برکت وجود خانواده موفق‌ترین است.

به گفته علم الهدی، اگر از من به عنوان یک کارشناس تعلیم و تربیت بپرسید، کدام بخش از سنت‌های تعلیم و تربیت مهم‌تر است، قطعاً پاسخ خواهم داد تربیت سیاسی. مفهوم ولایت از خانواده آغاز می‌شود.

همسر شهید جمهور بیان کرد: اگر کسی در خانواده مفهوم پدر را درک کند و ولایت را بیاموزد، می‌تواند در نظام ولایی هم آن را درک کند. ولایت به معنای درک جایگاه پدر، مادر، برادر، خواهر و دیگر اعضای خانواده است.

وی تأکید کرد: در نظم ولایی، تربیت از پایین به بالا است و در محیطی عاطفی مانند خانواده و نه در محیط‌های اداری مانند مدرسه یا دانشگاه شکل می‌گیرد.

علم الهدی با بیان اینکه نقش مادران در تبیین ولایت بسیار مهم است، افزود: مادران به کودکان معنای پدر، برادر، خواهر و مادر را آموزش می‌دهند و ارزش‌های سیاسی را در محیط خانواده معنا می‌کنند.

همسر شهید جمهور با اشاره به نقش مقاومت و تربیت سیاسی در مقابل فتنه‌های فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: جوانان ما باید در برابر هر ظلم و فسادی مقاومت کنند، شهیدان رئیسی و سلیمانی به عنوان معلمان مبارزه و مقاومت، نقش بسزایی در تربیت نسل آینده دارند.

وی به اهمیت مراسم‌های دینی مانند عاشورا و اربعین اشاره کرد و گفت: ما به‌عنوان یک نمونه موفق، همچنان مراسم عاشورا و اربعین را داریم که توانسته‌اند ولایت را تقویت کنند، کودکان قبل از اینکه با خداوند آشنا شوند، با امام حسین (ع) آشنا می‌شوند و این محبت باعث تقویت ارزش‌های دینی می‌شود.

علم الهدی تاکید کرد: اما امروز مراسم‌های سوگواری نیز تحت تهاجم قرار گرفته‌اند، به طوریکه در اطراف زیارتگاه‌ها و حوزه‌ها، بساط فساد و سرگرمی‌های مبتذل آماده شده است تا این ارزش‌ها تضعیف شوند.

به گفته همسر شهید جمهور، این تهدیدهای داخلی بزرگ‌تر از تهدیدهای خارجی هستند و ما باید با تقویت روابط خانوادگی و ارزش‌های دینی در برابر این تهدیدات مقاومت کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ