هنر راه توسعه اصفهان است/راه‌اندازی اندیشکده گردشگری و صنایع خلاق

اقتصاد ایران: اصفهان- رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: راه توسعه اصفهان هنر و دارایی‌های فکری و اجتماعی و هنری این دیار است.

به گزارش خبرنگار مهر، زاهد شفیعی عصر یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه طی یک سال اخیر اندیشکده گردشگری و صنایع خلاق اصفهان با تلاش جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شد، اظهار داشت: این اندیشکده بر زیرساخت‌های حقوقی گردشگری کار می‌کند.

وی افزود: نگاه من، جهاد هنر است؛ از این رو معتقد هستم باید برای صنایع دستی و هنری که می‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند با تمرکز بر مختصات و دارایی‌های این شهر برنامه ریزی کرد.‌

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، با اشاره به اینکه دانشگاه هنر مرجع فعالیت‌های هنری است، ابراز داشت: هنر حوزه‌ای است که هرقدر در زمینه آن کار شود، کم است از این رو اندیشکده را در حوزه هنری جوار پل خواجو راه‌اندازی کردیم که توفیقات ارزشمندی برای تجاری سازی صنایع هنری دارد.

شفیعی با بیان اینکه راه توسعه اصفهان، هنر و استفاده از دارایی‌ها و سرمایه‌های فکری و اجتماعی و هنری این دیار است، گفت: جهاد دانشگاهی تفاهم نامه‌ای با دانشگاه هنر منعقد کرد برای اینکه هنر را اقتصادی کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته طرح جامع گردشگری استان که نقشه راه توسعه گردشگری اصفهان را مشخص می‌کند، به همت جهاد دانشگاهی تدوین شد زیرا تاکنون کمتر توانستیم از این حوزه بهره ببریم و طرح جامع نگاه عالمانه به حوزه گردشگری دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، گردشگری را علم دانست و گفت: فاز یک این طرح تمام و وارد مرحله پیشران و سرمایه گذاری شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه تدوین سند جامع صنایع دستی استان اصفهان در جهاد دانشگاهی شروع شده است، خاطرنشان کرد: اصفهان شهر خلاق صنایع دستی است و موضوع تجاری سازی صنایع دستی از جمله مسائلی است که در طرح در دست تهیه جهاد دانشگاهی مورد توجه است.

وی با بیان اینکه متأسفانه کثرت ساحت‌ها و تنوع مطالب و موضوعات در این زمینه چالش زا بوده است، به تهیه سند توسعه روستایی اصفهان در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: تدوین این سند رو به پایان است و اگر قرار باشد در توسعه روستایی استان منابعی توزیع شود باید نگاهمان به این برنامه باشد زیرا تاکنون بسیاری منابع در روستاها توزیع شده اما نتیجه مطلوب را نداشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان افزود: سند توسعه روستایی اصفهان رویکرد تسهیلگری و توانمند سازی اکوسیستم‌های پویا و نوآورانه در روستاها را دنبال می‌کند و سندی ارزشمند خواهد بود.

در ادامه ابوذر پور مدنی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های علمی این بخش از جهاد دانشگاهی، گفت: یکی از گروه‌های باسابقه ما گروه ژئوشیمی است که بر اکتشاف و فرآوری مواد معدنی و آب فعالیت می‌کند.

به گفته وی، برای نخستین بار در کشور فرآوری ماده معدنی لیکا از منابع معدنی کم عیار در جهاد دانشگاهی اصفهان انجام شده و اکنون در مرحله جذب سرمایه گذار است.

طرح‌های فرآوری ضایعات کشاورزی در مرحله تجاری سازی

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه آب در استان و کشور داریم طرح مطالعاتی اکتشاف آب‌های ژرف را انجام دادیم که خوشبختانه به نتیجه رسیده است.

پور مدنی خاطرنشان کرد: چند سالی است در زمینه فرآوری ضایعات کشاورزی فعالیت می‌کنیم زیرا متأسفانه در کشور از این نهاده‌ها و منابع به خوبی استفاده نمی‌شود.

وی افزود: چند طرح برتر در زمینه ضایعات کشاورزی انجام شده و اکنون در مراحل تجاری سازی است که یکی از آنها تولید نشاسته‌های اصلاح شده بوده که مورد استفاده در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ