سیل در سوئیس به تولید جگوار لندرور انگلیس ضربه زد

اقتصاد ایران: سازنده خودروهای لوکس جگوار لندرور در انگلیس اعلام کرد که به دلیل سیل در سوئیس که کارخانه تامین کننده اصلی آلومینیوم این کشور را از بین برد، برای تولید با مشکلاتی مواجه شده است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، سازنده خودروهای لوکس جگوار لندرور در انگلیس اعلام کرد که به دلیل سیل در سوئیس که کارخانه تامین کننده اصلی آلومینیوم این کشور را از بین برد، برای تولید با مشکلاتی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، آلیاژهای آلومینیوم برای ساخت قطعات بدنه خودرو استفاده می‌شود.

شرکت‌های دیگری مانند پورشه و بی‌ام‌و نیز در فرایند تولید خود با اختلالاتی مواجه شده‌اند. با این حال، مرسدس بنز قبلاً گفته بود که کمبود آلومینیوم به دلیل این سیل‌ها تأثیری بر تولید آن نخواهد داشت، چرا که در حال حاضر از تامین‌کنندگان متنوعی مواد اولیه خود را دریافت می‌کند.

یک شرکت تامین کننده آلومینیوم در این کشور شرکت نوولیس Novelis است که شرکت تابعه مستقل هیندالکو Hindalco، تولیدکننده جهانی مس و آلومینیوم محسوب می‌شود و متعلق به شرکت هندی آدیتیا بیرلا Aditya Birla است.

در پایان ماه ژوئن، نوولیس مجبور شد تولید آلومینیوم را در کارخانه خود در شهر سیر سوئیس متوقف کند، چرا که بارندگی شدید باعث سیل در این منطقه شد.

این شرکت فورس ماژور اعلام کرد که زمانی اتفاق می‌افتد که طرف قرارداد به دلیل شرایط خارج از کنترل قادر به انجام تعهدات خود نمی‌باشد.

جگوار لندرور مجبور شده است به دنبال تامین کنندگان دیگری باشد، تعطیلی کارخانه های تولیدی معمول در تابستان وضعیت را بدتر کرده است.

سخنگوی جگوار لندرور در این باره گفت: اولویت ما این است که هر گونه تأثیری را بر تولید خود به حداقل برسانیم... بنابراین ما با نوولیس برای ارزیابی تأثیر بر جگوار لندرور و آگاهی از برنامه‌های آنها برای بازیابی فعالیت کارخانه، در حال همکاری هستیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ