خبری از «جنگل آسفالت۲» با یک تذکر جدّی برای نمایش‌خانگی

اقتصاد ایران: بسیاری از مخاطبان در فضای‌مجازی نسبت به یک باره تمام شدن «جنگل آسفالت» انتقاد شدیدی داشتند؛ برخی شایعه‌سازان سعی کردند با دروغ‌پردازی بر آتش این ناراحتی‌ها بدمند اما تهیه‌کننده این سریال تکلیف را روشن کرد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چندی است علی‌رغمِ ضعف و پایین آمدن کیفیت سریال‌های خانگی و افزایش تبلیغات که صدایِ مخاطبان را هم درآورده، به سنتِ گذشتگان در این عرصه برخی از سریال‌ها و سازندگان‌شان گویی هیچ احترامی برای بینندگان‌شان قائل نیستند.

همان‌طور که روزی مهران مدیری با «قهوه تلخ»، سیروس مقدم با «جزیره»، ابراهیم ابراهیمیان با «میدان سرخ»، کمال تبریزی با «ابله» و رفته رفته برای «آمستردام» و «جنگل آسفالت» هم این اتفاق افتاد. چندی پیش البته خبری در فضای رسانه مطرح شد که قرار است پخش «آمستردام» از سرگرفته شود اما هرچه هست بروز و ظهور عملکرد نهادهای نظارتی در میدانِ نمایش‌خانگی فقط ممیزی و یکسری موارد این‌چنینی نیست که البته در این میدان هم خیلی موفق عمل نکرده‌اند و بسیاری از قسمت‌های سریال‌ها و برنامه‌ها با تیکه‌های بحث‌برانگیز منتشر می‌شوند و سپس نهادهای نظارتی به میدان می‌آیند.

اما اینجا بحثِ ما بی‌حرمتی سازندگان برخی از آثار در نمایش‌خانگی به مخاطبان‌شان هستند. یعنی هم از افزایش تبلیغات این بی‌احترامی‌ها اتفاق افتاده و هم حالا با نیمه کاره رها کردن برخی از پروژه‌ها؛

البته در این میان حواشی‌ای برای «جنگل آسفالت‌» هم اتفاق افتاد؛ خصوصاً امروز در برخی از صفحات مجازی به این نکته اشاره شد «جنگل آسفالت» با پلتفرم پخش‌کننده‌اش (نماوا) درگیر مشکلات مالی است و اولاً ساخت ادامه آن متوقف شده و ثانیاً قرار است به پلتفرم دیگری «فیلم نت» منتقل شود.

با اسماعیل عفیفه تهیه‌کننده این سریال گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم و او به خبرنگار تسنیم گفت چنین خبرهایی صحت ندارند. ادامه این سریال ساخته می‌شود؛ چرا که برای ما احترام به حقوق مخاطبینی که این سریال را در فصل اول دنبال کردند حائز اهمیت است و از طرفی دیگر داستان «جنگل آسفالت» پرسش‌هایی در ذهن مخاطب ایجاد تکرده که طبیعتاً باید در فصل دوم به آنها پاسخ داده شود.

او درباره شایعه‌سازی‌ها علیه این سریال و برخی از پروژه‌های دیگر این چنین گفت: طبیعتاً وقتی رسانه‌ای می‌خواهد خبری را منتشر کند بهتر است از منابع قابل اعتماد پرس و جو کند. در اینجا بهتر بود از خود من صحت این خبر را جویا شوند. بنابراین چنین اخباری صرفاً فضاسازی کاذب علیه سریال منتشر شود و جزو اخبار زرد به حساب می‌آید.

عفیفه درباره شروع فیلمبرداری فصل دوم به این نکته اشاره کرد که به زودی یعنی در هفته‌های آتی این اتفاق خواهد افتاد. بازیگران اصلی حضور دارند و خوشبختانه ما بازخوردهای خوبی داشتیم که تصمیم بر ادامه این سریال گرفته شد.

به گزارش تسنیم، یکی از نکاتی که «عفیفه» به آن اشاره کرد بحث رضایتمندی مخاطبان بود. یعنی در واقع برخی از سریال‌هایی که مخاطب کافی ندارند تصمیم پلتفرم‌ها عموماً بر عدم ادامه آنهاست. اما سریالی که نیمه کاره رها شده از این امر باید مستنثی باشد. یعنی در واقع سریالی که داستانش را نیمه کاره رها می‌کند و برای مخاطب مشخص نمی‌شود داستانی را که دنبال کرده چه سرانجامی داشته، این بی‌حرمتی به حقوق بیننده است. کاری که سریال‌هایی همچون «قهوه تلخ»، «جزیره» و حتی «آمستردام» با مخاطبان کردند.

به نظر می‌رسد نهادهای نظارتی بایستی از برخی سازندگان بی‌تعهد نسبت به مخاطب و آثار نیمه‌کاره‌ای از خودشان به جای گذاشته‌اند یک فرآیندی را اتخاذ کند تا شاهد این اتفاقات نباشیم. در واقع کارگردانان و تهیه‌کنندگان شکست خورده که سریال‌هایی بی‌کیفیت ارائه داده‌اند به علاوه سازندگان بی‌تعهد در ساخت سریال‌شان که نیمه‌کاره رها نشود جزو اتفاقاتی است که بایستی نظارت‌کنندگان بر نمایش‌خانگی خصوصاً «ساترا» یک تمهیدات جدّی بیندیشند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ