با افت فروش کنسول سوییچ، سود نینتندو ۵۵ درصد کاهش یافت

اقتصاد ایران: گزارش سه‌ماهه‌ی اول سال مالی نینتندو، نشان از کاهش چشمگیر درآمد کلی این شرکت دارد.

نینتندو روز جمعه گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول سال مالی خود را منتشر کرد که نشان از کاهش شدید درآمد این شرکت دارد. دلیل اصلی افت درآمدزایی، کاهش فروش کنسول قدیمی سوییچ است.

به گزارش CNBC، درآمد نینتندو در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی این شرکت که در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) به پایان رسید، ۱٫۶۵ میلیارد دلار و سود خالص آن ۵۵۱٫۹ میلیون دلار بود. طبق برآوردها انتظار می‌رفت درآمد و سود خالص نینتندو در این بازه‌ی زمانی به‌ترتیب ۱٫۹۷ میلیارد دلار و ۴۸۲٫۵ میلیون دلار باشد. در واقع فروش خالص نینتندو درمقایسه‌با دوره‌ی مشابه سال گذشته ۴۶٫۵ درصد و سود خالص آن ۵۵٫۳ درصد کاهش یافته است.

نینتندو در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی خود ۲٫۱ میلیون واحد کنسول سوییچ اولد فروخت که نسبت‌ به سال گذشته افت ۴۶ درصدی را تجربه کرده است.

سرمایه‌گذاران انتظار خبرهایی درمورد جانشین کنسول نینتندو سوییچ را دارند تا بتواند بار دیگر به کسب‌وکار بازی این شرکت رونق بخشد. نینتندو قبلاً اعلام کرده بود نسل بعدی کنسول بازی خود را در سال مالی جاری معرفی خواهد کرد.

مقالات مرتبط:
  • این کنسول مادشده نینتندو Wii به‌قدری کوچک است که می‌تواند جاسوئیچی هم باشد!
  • کارمند یوتیوب اطلاعات محرمانه نینتندو را فاش کرد؟

نینتندو انتظار دارد تعداد ۱۳٫۵ میلیون کنسول سوییچ را در سال مالی جاری خود بفروشد و در گزارش روز جمعه نیز به این پیش‌بینی خود پایبند ماند.

درحال‌حاضر ۷ سال از عمر کنسول بازی سوییچ می‌گذرد و پس‌ از نینتندو DS، دومین کنسول پرفروش این شرکت محسوب می‌شود. نینتندو، همچنین با معرفی نسخه‌ی OLED سوییچ سعی کرد با سوارشدن بر موج محبوبیت بازی‌هایی مثل ماریو و زلدا، به حفظ فروش در بلندمدت کمک کند؛ اگرچه اکنون به‌نظر می‌رسد اثر این موج‌سواری محو شده باشد. نینتندو در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی خود هیچ بازی پرفروشی منتشر نکرد و فروش نرم‌افزار این شرکت نیز نسبت‌ به سال گذشته ۴۱ درصد کاهش یافت و به ۳۰٫۶۴ میلیون واحد رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ