موضوع نفوذ در ترور شهید هنیه مطرح نیست/انهدام شبکه جاسوسان موساد

اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ترور شهید هنیه حاصل نفوذ نبوده و در این حادثه موضوع نفوذ مطرح نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون، اظهار کرد: دومین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی موضوع ترور شهید اسماعیل هنیه امروز در محل این کمیسیون با حضور معاون اطلاعات سپاه قدس، معاون امنیت وزیر اطلاعات، معاون امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اطلاعات برگزار شد.

وی توضیح داد: معاون اطلاعات سپاه قدس در این جلسه تحلیلی از وضعیت منطقه از بعد از عملیات طوفان الاقصی تا به امروز ارائه کرد و همین‌طور جزئیاتی از حادثه تروریستی شهید اسماعیل هنیه را به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وی اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی جهش راهبردی در مبارزات جبهه مقاومت بود و این عملیات، سرعت نابودی رژیم صهیونیستی را تسریع کرد. معاون اطلاعات سپاه قدس همینطور اعلام کرد که برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، موجودیت و هویت این رژیم تهدید شد و اشاره‌ای به عملیات طوفان الاقصی کرد که یک عملیات بسیار بزرگ و پیچیده بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اظهارات معاون اطلاعات سپاه قدس، رژیم صهیونیستی به فروپاشی نزدیک و نزدیک‌تر شده است و صهیونیست‌ها چاره‌ای به جز پذیرش شکست ندارند، چرا که به هیچیک از اهداف خود طی ماه‌های اخیر نرسیدند.

وی افزود: ۱۰ ماه جنگ، ارتش رژیم صهیونیستی را دچار فرسایش کرده است. رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به دنبال بازگشت اسرا، انهدام حماس و بازگشت نوار غزه به کرانه باختری بود اما به هیچیک از اهداف خودش نرسید. در نتیجه عملیات طوفان الاقصی حداقل ۲۰۰ هزار صهیونیست آواره شدند و رژیم صهیونیستی بعد از شکست در غزه به دنبال تغییر صحنه بود و لذا به ترور دست زد.

رضایی گفت: معاون اطلاعات سپاه قدس گفت که اسماعیل هنیه مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود و به صورت رسمی به تهران سفر کرده بود و ترور شهید هنیه حاصل نفوذ نبوده و در این حادثه موضوع نفوذ مطرح نیست. اقدامات لازم برای بررسی موضوع ترور و تکمیل اطلاعات آن در حال انجام است و اطلاعات کامل مستلزم بررسی دقیق و گذشت زمان است.

رضایی گفت: در بخش دیگر از جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معاون امنیت وزارت اطلاعات گزارشی از ابعاد حادثه ترور اخیر ارائه داد و از جمله مطالبی که وی مطرح کرد این بود که اشراف اطلاعاتی مناسبی داریم و از همه امکانات برای بررسی موضوع ترور شهید اسماعیل هنیه استفاده کردیم و اقدامات میدانی وسیع انجام گرفته و اقدامات بزرگی در حوزه آفندی علیه رژیم صهیونیستی در حال انجام است. رژیم صهیونیستی در شرایط سختی به سر می‌برد. شبکه جاسوسان موساد را در داخل و خارج و در گذشته تا به امروز شناسایی و منهدم کرده‌ایم. روحیه ارتش و سردمداران رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بخش دیگری از این جلسه اعضای این کمیسیون و تعداد دیگری از نمایندگان حاضر در جلسه نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند که حمایت جدی از نیروهای نظامی، دفاعی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی کشور، تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های آنان، لزوم اقدام متقابل در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه، لزوم اقدام پیش دستانه در جنگ روایت‌ها و اطلاع رسانی جامع به افکار عمومی جهت کسب مرجعیت رسانه‌ای در حوادث، ضرورت تدبیر و اقدام جهت پیشگیری و عدم تکرار حوادث مشابه با استفاده از تجارب گذشته، اتحاد بخش‌های مختلف جهت مقابله با توطئه دشمنان، لزوم برخورد با عوامل سهل انگار احتمالی، لزوم ارتقای سطح حفاظتی شخصیت‌ها و اماکن حیاتی و پر کردن خلأ‌ها با کمک دستگاه‌های مختلف و لزوم جلوگیری از تولید احساس ناامنی در جامعه از جمله محورهایی بود که نمایندگان حاضر در جلسه بر آن تاکید کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ