مجمع جهانی خادمان حضرت رقیه(س) در مشهد اردهال برگز می‌شود

اقتصاد ایران: اصفهان-دبیر مجمع جهانی حضرت رقیه (س) در شهرستان کاشان از برگزاری مجمع جهانی خادمان حضرت رقیه(س) در مشهد اردهال خبر داد.

یاسین علوی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مجمع جهانی خادمان حضرت رقیه (س) اظهار کرد: این برنامه با سابقه برگزاری حدود ۷ سال برگزار و امسال همزمان با شب شهادت حضرت رقیه (س) در ۱۵۰ نقطه از کشور این سفره برپا می‌شود.

وی افزود: این مجمع در کربلا معلی، مدینه منوره، کاظمین، نجف، سامرا، ملبورن استرالیا، دانمارک، کانادا، فرانسه، سوئد، لندن، سوریه، رومانی، بحرین برگزار می‌شود.

دبیر مجمع جهانی حضرت رقیه (س) در شهرستان کاشان خاطر نشان کرد: امسال سومین بار است که سفره حضرت رقیه (س) در آستان مقدس علی ابن باقر (ع) در مشهد اردهال برگزار می‌شود و سال‌های گذشته نیز در آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس بادرود برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۳ هزار نفر مخاطب دارد و از مجری، شعرا و سخنرانان کشوری در این مجمع استفاده می‌شود.

علوی بهره‌مندی از گروه‌های نمایشی و دعوت از گروه نمایشی «خرابه نشین» را از دیگر برنامه‌های این مجمع عنوان کرد و افزود: پذیرایی از عزاداران و اهدای هدایای ویژه دختران در انتهای برنامه نیز برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به هدف این گردهمایی تصریح کرد: زنده شدن و احیای نام حضرت رقیه (س)، انتقال اندیشه حسینی به نسل آینده و نسل‌هایی که در سن و سال حضرت رقیه (س) زمان شهادت هستند از جمله این اهداف است.

دبیر مجمع جهانی حضرت رقیه (س) در شهرستان کاشان گفت: هر ساله بحث تبلیغ حجاب را در کنار این برنامه تدارک دیدیم که در تمام شهرها مواکبی به فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی و رسانه‌ای می‌پردازند.

وی گفت: بیشتر مخارج و هزینه‌های سفره حضرت رقیه (س) از طریق کمک‌های مردمی و خیرین و محبان به اهل بیت (ع) و حضرت رقیه (س) تامین می‌شود.

علوی یادآور شد: سفره حضرت رقیه (س) جمعه ۱۹ مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مشهد اردهال کاشان، آستان مقدس علی ابن امام محمد باقر (ع) با حضور دختران ۳ تا ۷ سال برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ