مدیریت بانک مرکزی باعث شده تا شاهد کمترین نوسانات ارزی باشیم

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت قوی بانک مرکزی بر بازار ارز باعث شده تا در یکسال و نیم گذشته ما شاهد کمترین نوسانات در بازار ارز باشیم.

- اخبار اقتصادی -

غلامرضا شریعتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم افزود: پس از ترور شهید هنیه افزایش قیمت ارز را در بازار شاهد بودیم که با توجه به تجربیات یک سال گذشته می‌توانیم به قطعیت بگوییم که این افزایش قیمت موقتی بوده و صرفا عده‌ای نوسان‌گیر، مته به خشخاش آن می‌گذارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: با توجه به حوادث امنیتی متعدد در سطح منطقه در یکسال گذشته سودجویان اخلالگران و سواستفاده‌کنندگان پس از هر حادثه امنیتی به دنبال سودجویی و ایجاد اخلال در بازار ارز بودند و بازار را به بهانه این اتفاقات متلاطم می‌کردند. 

شریعتی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در همه موارد و از جمله در مورد اخیر هیچ نیاز ارزی در بازار ایجاد نشده و افزایش قیمت‌ها فقط جنبه روانی دارد و اخلالگران با فضاسازی و جوسازی به دنبال سودجویی خود هستند. 

وی افزود: در سایه مدیریت قوی بانک مرکزی و ایجاد شفافیت در بازار ارز و حذف دلالان و کوچک شدن بازارهای فرعی و همچنین افزایش قابل توجه درآمدهای نفتی کشور امروز بازار ارز ما و ذخایر ارزی شرایط خوبی را نسبت به سال‌های گذشته تجربه می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تداوم سیاست‌های کنترلی بانک مرکزی اظهار داشت: در مورد اخیر هم که به بهانه ترور شهید هنیه قیمت ارز در بازار افزایش یافته قطعاً هیچ دلیل بنیادی و اقتصادی وجود ندارد و صرفا با ایجاد مقداری هیجان و ترس، دلالان به دنبال سودجویی خود هستند که قطعاً با مدیریت خوب بانک مرکزی آرامش به بازار ارز باز خواهد گشت و سودجویان به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ