کار ناظران داوری باید مثل معلم باشد/نیاز به پرورش استعداد داریم

اقتصاد ایران: دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران گفت: نیاز داریم چهره شاخص در داوری رشد را دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال با حضور در مراسم اختتامیه دانش افزایی ناظران داوری فوتبال کشور گفت: خودم را از جنس شما می دانم و وظیفه دارم بابت یک عمر تلاش شما در امر داوری و اکنون نظارت بر کار سخت داوران تشکر کنم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: از مسعود مرادی مدرس این دوره باید تشکر کنم که همراه با تمام عزیزان مان از شهرستان‌های دور و نزدیک خود را به این سمینار رساندند تا در جریان آخرین امور نظارت قرار بگیرند. شخصا دوست داشتم خودم هم دوشادوش شما در این کلاس حضور داشته باشم اما به هر حال قوانین و مقرراتی وجود دارد که تابع آن هستم و باید بگویم دلتنگ همکاران خود در جامعه داوری هستم.

وی درباره حساسیت روی کار داوران در سال‌های اخیر تاکید کرد: گاهی اوقات فضای مخرب وجود دارد و گاهی هم کارشناسی‌هایی که در سایت‌ها و فضای مجازی صورت می‌گیرد کار را به مراتب سخت‌تر از گذشته کرده است. یک اشتباه کوچک داوری باعث می‌شود آنها زیر انتقاد اهالی فوتبال قرار بگیرند.

ممبینی با اشاره به اتفاقات رخ داده در چند ماه اخیر تصریح کرد: با توجه به مسائلی که در گذشته رخ داده بود تصمیم گرفتیم کمیته صیانتی را تشکیل دهیم تا از جامعه داوری حفاظت بیشتری داشته باشیم. اینقدر فشار زیادی روی داوری بود که چند تن از داوران بین‌المللی ما نیز تحت تأثیر قرار گرفته بودند. به هر حال خوشحالم لیگ بیست و سوم را در سلامت کامل پشت سر گذاشتیم.

او درباره اهمیت نظارت روی کار داوری گفت: نوع نظارت شما روی چینش داوران اهمیت دارد. تک تک نمراتی که شما به داوران می‌دهید روی حضور آنها در بازی‌های حساس نیز اهمیت دارد. اخلاق شما برای داوران و در نتیجه جامعه فوتبال اهمیت دارد. شما باید به عنوان معلمان داوری کشور برای آنها باشید.

ممبینی تاکید کرد: لازم است روی کیفیت داوری و کشف استعدادهای خوب داوری پیشرفت کنیم. نیاز داریم چهره شاخص در داوری را رشد دهیم. به هر حال فوتبال بسیار نزدیک به هم شده است.

او افزود: فکر می‌کنم با وجود تمام مواردی که برای ورود VAR به کشور داشتیم رفته رفته به تعدادشان افزوده می‌شود. با فیفا هماهنگ کرده ایم تا ۲۳ مرداد به ایران بیایند و تست نهایی را انجام دهند تا با VAR بازی‌ها را برگزار کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ