تلاش‌های جهاددانشگاهی برای بازگشت به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

اقتصاد ایران: رئیس جهاددانشگاهی از تلاش‌های این نهاد برای بازگشت به جلسات رسمی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و رایزنی با دبیر این شورا خبر داد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی در نشست خبری که به‌مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه و جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه  اظهار داشت: اقدامات تروریستی‌ رژیم صهیونیستی مثل ترور شهید هنیه و سایر شهدای مقاومت، منجر به تقویت جبهه مقاومت، اتحاد  مسلمین و نابودی این غده سرطانی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت نگاه جهادی در پیگیری امور افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاددانشگاهی یک نهاد نیست  بلکه یک فرهنگ و مسیر است و همه باید در گسترش این فرهنگ تلاش کنیم و جدیت به‌خرج دهیم. رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ نیز فرمودند با روحیه جهادی می‌توان کوهی از مشکلات را جابه‌جا کرد و این نگاه سالهاست که در جهاددانشگاهی حاکم است.

 مسلمی با بیان اینکه مشکلات، موانع متعدد و طرح‌های به‌زمین‌مانده زیادی است که نیازمند ابتکارات و کارهای نو است، تأکید کرد: وظیفه داریم این فرهنگ را به جامعه بشناسانیم تا جامعه از این فرهنگ استفاده کند. دولت جدید در کشور مستقر شده است و ما آماده‌ایم مانند دوره‌های قبل به‌عنوان یک نهاد، معین دولتهای مختلف باشیم.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم برخی از طرح‌ها و محصولات مورد حمایت قرار گرفت، تصریح کرد: با وجود این، تولید علم طی سالهای مختلف در جهاد به 600 محصول رسیده است و برخی فناوری‌های تولیدشده از سوی دستگاه‌ها و دولت‌ها دیده نشده است که نیاز داریم این نگاه در بخش‌های مختلف ایجاد شود. مجلس و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز در این زمینه اقداماتی را انجام دادند که نیازمند فعالیت بهتر و دقیق‌تر در این بخش هستیم.

مسلمی نائینی در ادامه از دوبرابر شدن بودجه نهاد در سال جاری از سوی دولت خبر داد و گفت: با وجود این، باز هم در پرداخت حقوق و پاداش کارکنان جهاد با مشکل روبه‌رو هستیم و برای حل این معضل به‌سمت بخش خصوصی رفتیم.

وی از قراردادهای مختلف این نهاد با بخش خصوص گفت و افزود: در این زمینه چند کار موفق با بخش خصوصی داشتیم که ثمرات آن در آینده نزدیک در حوزه بودجه‌ای و فنی شامل حال جهاد خواهد شد، امیدواریم طی سالهای آینده این ارتباط در بخش‌های مالی جهاد تأثیرگذارد.

رئیس جهاددانشگاهی گفت: برای اولین بار بین پژوهشکده گیاهان دارویی و بخش خصوصی شرکتی ایجاد کردیم که برای چهار نوع گیاه دارویی مجوز لازم را کسب کرد. محصولات این شرکت علاوه بر ایران در خارج نیز توزیع می‌شود.

مسلمی نائینی درباره اقدامات این نهاد در خصوص بازگشت کرسی جهاددانشگاهی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: این مسئله مربوط به حدود چهار سال قبل بود. علاوه بر جهاد دانشگاه آزاد و بخش‌های دیگری نیز مشمول این موضوع شدند. به‌دنبال بازگشت مجدد این کرسی برای جهاد در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هستیم با آقای خسروپناه هم صحبتهایی شده است اما هنوز نهایی نیست.

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ