بحران سقوط محبوبیت احزاب دولتی در آلمان و رشد احزاب تازه‌تاسیس

اقتصاد ایران: طبق آخرین نظرسنجی موسسه اینسا در آلمان، احزاب ائتلافی دولت فدرال مجموعا تنها ۳۰ درصد محبوبیت دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، طبق جدیدترین نظرسنجی موسسه اینسا (Insa) احزاب «سوسیال دموکرات»، «سبزها» و «دموکرات آزاد»،به ترتیب با ۱۵، ۱۰ و ۵ درصد محبوبیت، بدترین وضعیت محبوبیت در سال های اخیر را تجربه می‌کنند.

حزب «سبزها» که از دو سال پیش توسط یک رئیس ایرانی الاصل رهبری می شود و وزیر خارجه نیز متعلق به این حزب است، بدترین وضعیت محبوبیت از سال ۲۰۱۸ تا کنون را تجربه می‌کند.

حزب صدراعظم، «سوسیال دموکرات»، نیز که قدیمی ترین حزب مردمی آلمان محسوب میشود، با ۱۵ درصد محبوبیت در وضعیت بسیار بد و بی سابقه ای از نظر محبوبیت قرار گرفته است.

احتمال عدم حضور حزب «دموکرات آزاد» در پارلمان فدرال پس از انتخابات پارلمانی ۲۰۲۵ بیشتر از هر زمانی است. اگر محبوبیت این حزب که وزیر دارائی آلمان رهبر آن است و دبیر کل حزب نیز ایرانی الاصل است، از ۵ درصد نیز پایین تر باشد، به معنای عدم کسب حدنصاب حضور در پارلمان فدرال خواهد بود.

در حال حاضر، حزب یونیون (متشکل از دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) که در مقام اپوزیسیون حزبی-سیاسی در پارلمان فدرال (بوندستاگ) ایفای نقش می کند، با ۳۱ درصد به تنهایی بیش از احزاب دولت ائتلافی محبوبیت دارد.

حزب «آلترناتیو برای آلمان»، AfD، با ۱۸ درصد محبوبیت یکی از پدیده های چند سال اخیر در صحنه سیاسی-حزبی آلمان است. رشد محبوبیت این حزب همواره نگرانی احزاب جریان اصلی و حاکم در حکومت آلمان را در برداشته است. محبوبیت این حزب در شرق آلمان به بیش از ۳۰ درصد می‌ رسد.

حزب BSW به ریاست Sahra Wagenknecht تنها پس از هفت ماه از تاسیس در حال حاضر محبوبیتی ۹ درصدی در سطح فدرال آلمان دارد. محبوبیت این حزب در شرق آلمان بالاتر از متوسط محبوبیت در سطح فدرال است. انتخابات سراسری پارلمانی در آلمان در سپتامبر ۲۰۲۵ برگزار می گردد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ