دومین ایستگاه شارژ بین شهری خودروهای برقی افتتاح شد

اقتصاد ایران: عصر خودرو- طی مراسمی، دومین خط تولید شارژرهای خودرو برقی صبح امروز و با حضور وزیر صمت، در آزادراه تهران – قزوین (۵ کیلومتر بعد از پل کردان) افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از وزارت صمت، مراسم افتتاح دومین خط تولید شارژرهای خودرو برقی صبح امروز یکشنبه 14 مردادماه و با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، در آزادراه تهران – قزوین (5 کیلومتر بعد از پل کردان) برگزار شد.

علی‌آبادی در حاشیه این مراسم، ضمن تاکید بر اینکه امروزه با توجه به مسائل زیست‌محیطی و آلودگی هوا، ناچار هستیم به سمت برقی‌سازی خودروها حرکت کنیم، اظهار کرد: در حوزه خودروهای برقی، با دنیا در این زمینه همگام شده‌ایم؛ ضمن اینکه سرریز فناوری این برقی‌سازی می‌تواند در سایر صنایع اثرگذار باشد و قطعا محرک مشاغل بسیار زیادی خواهد بود.

وی افزود: بحث خودروی برقی به دو دلیل یک واقعیت گریز ناپذیر است، شهرهای ما دیگر توان تحمل آلودگی محیط زیستی را ندارند و همچین سوخت بنزین و گازوئیل بار هزینه‌ای زیادی را به کشور تحمیل می‌کند، ماشین‌های برقی امکان استفاده از سوخت های تجدیدپذیر را برای ما فراهم می‌کند.

وزیر صمت با بیان اینکه این ایستگاه شارژ از نوع 240 کیلووات و با دو شارژر فست 120 کیلوواتی است. به عبارت ساده‌تر این ایستگاه شارژ می‌تواند به‌صورت هم‌زمان چهار خودرو را با استانداردهای CCS2 و GB/T شارژ کند، اضافه کرد: در حال حاضر مالکان خودروهای برقی با استاندارد شارژ CCS2 و GB/T می توانند از شارژرهای DC این جایگاه استفاده کنند.

گفتنی است در حال حاضر شرکت مکو گروه مپنا و تعدادی دیگر از تولیدکنندگان زیرساخت شارژ خودروهای برقی، پروژه هایی را در مسیرهای بین شهری آغاز کرده‌اند.

بدیهی است که همکاری و مشارکت مالکان مراکز خدماتی بین شهری می توانند در مسیر ایجاد زیرساخت شارژ خودروهای برقی تاثیر بسیاری داشته باشد و از سویی سودآوری را برای این مراکز ایجاد کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ