رشد ۳۰ درصدی فروش امور سینمایی استان کرمانشاه

اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیر امور سینمایی استان کرمانشاه از رشد ۳۰ درصدی فروش امور سینمایی استان کرمانشاه خبر داد.

محمد جواد کنجوری در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش مخاطبان پردیس سینمایی آزادی کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: آمار در چهار ماهه سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد بالایی داشته و به عدد مخاطب ۸۲۰۰۰ نفر و فروش بیش از ۳۵ میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: این سینما تنها با داشتن ۵۳۷ صندلی و دو رقیب سینمایی جدی در استان توانسته به این رقم برسد بطوری که در اکثر جشنواره‌ها اعم از فیلم فجر؛ اکران‌های مدارس و… در رنکینگ و ربطه ی نخست قرار دارد.

مدیر امور سینمایی استان کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه امسال سینما آزادی در زمره ۴۰ سینمای پرمخاطب کشور قرار گرفت و این مهم نشان می‌دهد مردم این خطه از کشور بسیار علاقه مند به این صنعت هستند.

کنجوری گفت: این سینما می‌تواند از وضعیت زیرساختی مناسب‌تری برخورد باشد که علیرغم بی توجهی مسؤلین استانی در تلاش برای تعویض صندلی‌های این سینما نیز می‌باشیم.

وی ادامه داد: این سینما تنها مرکز و پاتوق فرهنگی شهر است که با حمایت‌های مؤسسه بهمن سبز از بروزترین سیستم صوت و تصویر نیز برخوردار می‌باشد.

وی با بیان اینکه پرفروش‌ترین سینماهای استان به ترتیب سینماهای آزادی؛ فرهنگ و کافه پاز بودند افزود: در حال حاضر بهای بلیت سینماها مبلغ ۶۰۰ هزار ریال و در روزهای دوشنبه و سه شنبه (نیم بها) مبلغ ۳۰۰ هزار ریال خواهد بود.

کنجوری گفت: در راستای استقبال همشهریان از سینما چند سالی است که پروژه احداث پردیس پیروزی کرمانشاه را شروع کرده ایم و سرمایه گذار بخش خصوصی با مبلغ یک هزار میلیارد ریال وارد عمل شده اما متأسفانه پرونده در بروکراسی‌های اداری و تغییر کاربری دست و پنجه نرم می‌کند.

مدیر امور سینمایی استان کرمانشاه با بیان اینکه می‌بایست از تمام ظرفیت‌های سینما در حوزه اقتصادی استفاده کرد افزود: یکی از راهبردهای بنده توجه به تمام بخشهای اقتصادی سینما بوده بطوریکه سعی شده است از ظرفیت تبلیغات و فعال شدن مراکز جانبی جدید در این سینما نیز؛ بصورت ویژه استفاده شده و فضاهای اقتصادی این پردیس علاوه بر پخش و اکران سینما توسعه یابد.

مدیر امور استان‌های مؤسسه بهمن سبز در بخش دیگری از سخنان خود به معضلات پیش رو در حوزه سینماداری در کرمانشاه پرداخت و گفت: متأسفانه مسئولین استان هیچگونه عزمی در این حوزه ندارند و این مهم در حالی است که طبیعتاً پایه و اساس توسعه پایدار فرهنگی درهر شهر برنامه ریزی و فرهنگ‌سازی برای ارتقای فرهنگ است.

کنجوری ادامه داد: سینما نقش مهمی در راستای کاهش معضلات شهری دارد و می‌توان قطب فرهنگی شهر محسوب شود. لذا اگر دنبال زنده کردن ارزش‌ها و اهداف فرهنگی باشیم باید در ابتدا مسولان فرهنگی استان از این قضیه حمایت کنند.

وی ادامه داد سینما متعلق به اقشار مختلف جامعه است و باید شرایطی فراهم گردد تا عموم مردم بتوانند از این مهم استفاده کنند. در این راستا علاوه بر تبلیغات جذاب و در نظر گرفتن سوبسید و تخفیف قیمت بلیت و… برای مردم کم برخوردار به جهت بهره مندی تمامی اقشار برای دیده شدن آثار باشیم و مردم را به استفاده بهتر از سینما دعوت کنیم.

کنجوری در بخش دیگری از سخنان خود یکی از راهکارهای مهم در این حوزه را اکران سیار دانست و افزود: چند سالی است که امور سینمایی استان کرمانشاه طرح اکران سیار در مناطق کم برخوردار آغاز کرده است.

مدیر امور استان‌های مؤسسه بهمن سبز افزود: در سال جدید یکی از راهبردهای این مؤسسه اکران سیار در کل کشور است و در همین خصوص برنامه‌های خوبی به منظور تقویت و استفاده ویژه از این فضا در کل کشور در حال تدوین است که ان شاالله تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۳ پروژه اکران سیار در شهر کرمانشاه نیز بصورت ویژه و جدی استارت خواهد خورد.

کنجوری گفت: این حق تمامی مردم ایران است که از بهترین زیرساختهای فرهنگی بهره مند شوند. متأسفانه در برخی از شهرستان‌ها نه تنها پردیس سینمایی نداریم بلکه یک سینما با امکانات ابتدایی نیز وجود ندارد و این وظیفه ما را بسیار سنگین می‌کند که امیدواریم با استفاده از ظرفیت اکران سیار بتوانیم این خلأ را پوشش دهیم.

وی در خصوص چشم آینده آینده مؤسسه بهمن سبز نیز افزود: از آنجا که بنده قریب به ۷ سال است که در این مؤسسه افتخار حضور دارم افق روشنی را در امتداد راه تیم مدیریتی جدید می ببینم.

مدیر امور سینمایی استان کرمانشاه تاکید کرد: مؤسسه بهمن سبز با داشتن ۶۰ سینما و بیش از ۳۳۰۰۰ صندلی و سهم فروش بالا در سراسر کشور قطعاً نقش ویژه و تأثیر گذاری در صنعت سینما خواهد داشت.

محمد جواد کنجوری گفت: تیم مدیریتی جدید این مؤسسه یک تیم جوان و با انگیزه است که تاکنون اتفاقات بسیار مبارکی در حوزه‌های سینماداری؛ پخش و اکران؛ منابع انسانی و… در این صنعت رقم زده است و امیدوارم این قطار که در حال حاضر به درستی در ریل خود قرار گرفته است روزهای سبز و خوبی را پیش رو داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ